Gå til innhold

Da har jeg født prinsessen min, her er min historie. Gled dere!!! ( lang sorry)


emilpågang?

Anbefalte innlegg

Hei hei her en min hist for de av dere som gidder og lese.

 

Hadde jormor time på mens termin 8 okt, og ble konstatert at jeg var veldig moden ( 2 cm åpning) og ble derfor strippet. Jordmor trodde at det ville skje i løpet av natten torsdag el hvertfall før lørdag ( som var ul termin).

Dro hjem uten tegn til noe mer action, gikk en tur, og hadde en fin ettermiddag m familien. Alle var slitne og vi la oss allerede kl 20:30. Kl 23:00 hoppet jeg opp av sengen av at jeg skvatt , hørtes akkurat som om det banket på døren inni magen min. Gikk for å tisse, trodde vannet skulle gå, siden det var slik det gikk sist. Men, stod et øyeblikk litt betuttet for det kom ikke noe. Så begynte det å piple. jeg gikk for å sende mld til naboen om at de måtte ha babycallvakt for eldste jenten. Lurte på om jeg skulle legge meg igjen til jeg kjente mer, eller mer vann gikk, eller om jeg skulle ringe riksen. valgte å ringe riksen. Da jeg ringte dem så sa jeg at det ikke var noe stress, fordi vannet bare piplet ut. Men siden hodet var helt festet ville jordmor ha meg inn med en gang. Og i det hun sa det kom det en foss av fostervann, så da fikk jeg beskjed om å forte meg, og ligge i bilen underveis.

Dro herfra ca 23.30, var sjekket inn på riksen 15 min senere. Hadde hatt noen ganske heftige rier underveis, så jeg forstod at dette kom til å gå vesentlig mye fortere enn min første fødsel( som tok 15 t).

det var fullt kaos på riksen og de slet med å få gjordt ledig en fødestue til meg. Jeg fikk så sterke rier med en gang at de forstod at de ikke rakk å følge vanlig rutine, det var bare å kaste ut de som var på fødestuen, og vaske den så fort som mulig. Ble sjekket først, hadde 5 cm åpning, men jm så at dette ville gå fort. Ble rullet inn på fødestue kl 0040, og da hadde jeg 8 cm åpning. Hadde fått klarhet i at jeg ikke rakk noen smertestillende. Men, jeg kunne få lystgass. Det var deilig å ha et sted å holde hånden og knipe i lystgassen istedet for å rive av jm hånden. Men, skulle heller valgt oksygen. Jeg hadde så sterke intense rier uten opphold, så jeg var helt i min egen verden. Jm var redd for styrt fødsel og prøvde å få kontakt med meg om at jeg måtte holde igjen. Det var ikke lett, pressriene kom nesten med det samme. Og etter 15 min med pressrier var prinsessen min ute. Jm hadde anslått vekten hennes tidligere på dagen til 3500, men hun her var 4425 og 53 cm lang. Herregud så glad jeg er for at jeg ikke visste det på forhånd.

I ettertid nå er jeg så lykkelig for en så kort fødsel, kl 0015 var prinsessen ute, 09.10.09. Den 10.10.09 reiste jeg hjem fra Riksen, og sitter nå hjemme med familien. Jenten min suger som en glupsk stor jente, og alt er så vanvittig mye bedre enn sist. Så til alle dere som skal ha nr 2, gled dere!!! Og selvfølgelig dere andre også, å så utrolig fantastisk det er å sitte her med verdens vakreste lille vesen i armene sine. Alt blir liksom så fort glemt, ventingen alle vondtene, ja ALT!!!

 

Lykke til til dere alle, stor klem fra lykkelig og rørt tobarnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefin historie :) Godt å lese at det gikk såpass fort andre gangen, noe jeg også håper på etter 25 timers fødsel første gangen.

 

Ser også at du var veldig fort hjemme igjen, dagen etter fødsel. Jeg ser også for meg at jeg vil fort hjem til eldstemann hvis alt går fint.

 

Gratulerer så mye! Meg neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!

Regnet nesten med at noe skjedde iom at det har vært så stille fra deg ;)

Flott fødselshistorie :)

Jeg er fremdeles hjemme, men skal nok inn i løpet av kvelden ;)

 

Førstemann, Artsibelly..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så fin fødsel da! Jeg vil også bestille en slik :) 47 timer forrige gang,- håper på under 30 timer denne gang, det hadde vært noe,det :)

 

Takk for at du delte den med oss. Jeg merker at jeg blir litt mer klar for hver historie jeg leser...Og litt mindre redd. Har ikke verdens beste minner fra den langdryge fødselen forrige gang, så det å lese om andres 2. gangs hjelper veldig på. Tusen takk og nyt livet og nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen til dere.

 

Til dere som hadde lange\ vonde fødsler sist, som gruer dere til denne gang. Vel, en fødsel vil vel alltid gjøre vondt, men som jm sa til meg så har vi annengangsfødene allerede sprengt tunnelen, så det verste er allerede gjort. Jeg tror at modningsakupunkturen min hjalp meg med å få en kortere fødsel, og at jeg ikke revnet. Fikk bare to riter, og det er vel ganske godt gjort ettersom datteren min veide 4500. Fødsel nr 2 tar nesten alltid kortere tid enn nr 1, så dere må ikke grue dere!!

Lykke til til dere, håper ikke det er lenge til dere har deres små nurk i armene. Jeg er helt i lykkerus nå, og om ikke lenge er dere vel det også.

Var på riksen igår for å ta de siste prøvene, så etter deg Linsy, men kanskje du fødte igår? ( ikke det at jeg vet hvordan du ser ut, men så etter en blond dame)

Gleder meg til å høre deres historier :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare innom å kikke litt hos dere, for et år siden satt jeg å skrev hos dere, om 6 dager er det akkurat et år siden min lille prinsesse kom til verden.. Tiden går så fort, nyyyyt den :)

 

Og fødsel 2 er som oftest kortere enn nr 1 ja ;)

 

Lykke til alle dere som ikke har født ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...