Gå til innhold

Hvorfor skal alltid alenemødre klage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

klage klage klage, jeg er alen med ungen, ingen avlastning, lite penger, bla bla bla, dere er ikke de eneste med problemer, ta et grep om livet deres og stopp å klag. Gjelder selvfølgelig ikke alle alenemødre, men er en god del av sutrerer her inne. ¨

Virker som det ikke er lov å klage hvis man ikke er alene, klager en dibber som er gift/samboer så kommer ofte en alenemor men en kommentar om at alenmødre har ikke avlastning, lite penger, bla bla bla bla bla og litt mer bla.

Godta at alle kan ha problemer, ikke bare alenemøøøøøøøødre!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er alle andre som klager over at alenemødre klager;)

Hvor er klagene fra alenemødrene? Dine klager over alenemødre finner vi lett;)

Skrevet

Leste nettopp ett innlegg der en dame klager over lite avlastning, og da kommer det mange innlegg der alenmødre skriver at hun har ingen grunn til å klage for alenemødre har ingen avlastning og hi i det innlegget har jo en mann osv, er ofte slike svar å se fra alenemødre. Virker som de tror de er de eneste som har rett på å klage.

Skrevet

reality-sjekk, kanskje? At de i forhold skal forstå hva det betyr å ha barn/velge å få barn? Det har ikke med klaging å gjøre. Se nå forskjellen om det er mulig for deg;)

Er en i forhold så har en jo en mann i huset. En er to voksne da;)

Skrevet

Skriver du overskriften for å provosere? Ganske frekt å skrive at alememødre alltid klager.

Skrevet

Hvorfor skal folk alltid klage over at andre klager? Er det en form for konkurranse jeg har gått glipp av her??

Skrevet

De årene jeg var alenemor, var helt supre:o)

Det eneste jeg kunne klaget på var barnets dårlige far,men men..

Skrevet

De klager og påpeker at andre i deres øyne har det bedre, for de er redd for at i det øyeblikk de ikke forteller all hvor hardt de har det så kommer de til å bli glemt, eller at andre tror at de har det helt ok.

Ja, aleneforeldre har mye ansvar alene, men de fleste har også mye mer fri enn andre foreldre. Jeg vet ingen gifte eller samboende som har en hel helg for seg selv med jevne mellomrom ( jeg har hatt 1 på de 15 åra jeg har hatt barn), og jeg vet mange småbarnsmødre som godt kunne ha tenkt seg en liten overgangsstønad istedetfor et studielån mens de studerer.

Jeg er ganske sikker på at like lite som alle i et forhold har det bra så har alle alenemødre det fælt.

Skrevet

Hvordan har forklaring på forskjellen mellom å være alenemor, og det å "føle seg som alenemor" i et forhold blitt til klaging?

Det er de som er i forhold men sier de føler seg som alenemødre som klager av det jeg har sett;)

De som forklarer at de ikke er det, og som selv er alene klager ikke. De prøver bare å forklare forskjellen.

Det har ikke med å ha det fælt, eller verst. Det har med at en person som aldri har vært alene med barn, og da mener jeg på alle måter som i å ikke ha en partner, faktisk ikke forstår hva det vil si å være alenemor, selv om de må klare det daglige hjemme i noen uker eller en helg;)

Og så har loven klare definisjoner, så det er jo ikke så mye å lure på;)

PS! jeg ER alene, og far har visst glemt barna her. Så da er jeg vel selve "urdefinisjonen" på en alenemor?;) Har ikke mye fri, jeg heller. Har ikke et sosialt liv, fordi jeg kan ikke bare stikke ut en kveld mens partneren er hjemme. For jeg har ingen partner. Og slik har jeg hatt det i mange år. Ikke bare måneder, eller noen få år. Og da sitter jeg jo også alene om kveldene. DiB er fint å ha da;)

Jeg klager ikke, har det meget bra, men syns det blir for dumt når disse fruene, som slipper å bekymre seg for alt selv/ta seg av alt selv, sier de føler seg som en alenemor.....;) De vet jo ikke hva det vil si å være alene;) Og da å føle seg som noe man ikke vet hva er, tja.......

Skrevet

SLUTT Å KLAG SELV HI!!

Jeg har ikke sett et eneste innlegg her med klaging fra alenemødre.

Men damer som klager over at mannen er bortreist har jeg sett...

Jeg er stolt over å være alene. Er fornøyd med inntekten jeg har, og er glad jeg får ha kontroll over oppdragelsen alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...