EnJente_m_2Jenter Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Er du her ??????? Skrev på 3 trim akkurat, si om du er her da !!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Er her! :D :D :D Gratulerer!!!!!!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Superdelux gratulerer faktisk! Har ventet sååå spent på ord fra deg,min due! Går det bra med deg? *Klemme på* !!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2009 Det går bra, men har enormt såre brystvorter og spreng nå. INGEN bra kombinasjon og en liten trøttis uten gulsot, så jeg ve tikke helt hva som forårsaker det egetnlig. Hun er litt gul, men lå laaaangt under grensen for behandling, så har liksom ikke helt troa på at det er det heller ! Vel, man får holde ut, jeg har i allefall mer enn nok melk, men jeg synes det er ekkelt at det skal være så tøft på dag 3/4 allerede. Når jeg har sååå vondt nå, og hun ikke får ut all melken og jeg i tillegg har kjempespreng. Å håndmelke er dritvondt og ikke får jeg det ut så lenge det faktisk er såpass fullt. Litt bedre nå på morgenen enn igår kveld ! Har time på barselspoliklinikken i morgen for litt ammehjelp, tror nok hun får for lite bryst inn og muligens suger skeivt. Alts NOE forårsaker det jo så !!! Pumpe det ut med pumpe kan jeg jo heller ikke, for da produserer jeg jo enda mer. Ergo enda mer spreng etc. Nei det skal ikke være lett dette !!! Hva me deg ?
mamman til to gutter Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Gratulerer med baby:-) Jeg pumpet ut litt den første dagen melka kom og det fungerte helt bra. Jeg pumpet ikke tomt, men bare nok til at mini fikk bedre tak når han endelig var våken (for han også sov og sov og var fin, gyllen i fargen uten at han hadde så mye gulsot at han måtte ha noen behandling). Å få hjelp på barselpoliklinikken er veldig lurt, jeg var der flere ganger og fikk hjelp før ammingen fungerte greit hos oss.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Slenger meg på hun over her, det er lurt å pumpe litt først slik at hun får skikkelig tak i puppen. Og hvis du er veldig sår,så kan det være en idè å pumpe ene siden annenhver gang,det reddet meg. Invister i en elektrisk pumpe og i Thermobaby ammeinnlegg. Bruk Thermobaby innerst, store ullinnlegg utenpå, så Bhen (eller Hb'en som Isa konsekvent kaller det ;P )...Så gir du annenhver gang fra pupp og gir henne pumpet melk fra kopp... Da skal du se at du blir sakte bedre og at du ikke får helt sprengte bryst. Det der justerer seg etterhvert. Men,godt at du får hjelp i morgen,- det er også gull verdt. Håper du får snakke med en Hjelper og ikke en Overkjører.... Der er noen litt for ivrige kvinnfolk der ute som griper tak i puppen din og røsker den inn i kjeften på baby... Skulle tro deres egne bryst var ufølsomme... Jeg for min del trodde kanskje vannet gikk i går da jeg var på do. Kom masse vått uten at det kjentes ut som om jeg tisset... Og i natt måtte jeg ha varmeflaske på magen for det murret virkelig som om jeg skulle til å få mensen... Nå er det ingenting av murringer lenger, bare en vilter akrobat som vanlig Like greit,for jeg skal ha hele familien på fårikålmiddag i dag, og de får jo spader om jeg går i fødsel mens de er her ;P Må innrømme at jeg ikke lenger blir sjokkert om jeg føder før termin. Har hele tiden beregnet at jeg vil gå overtid,men er ikke så sikker lenger. Ikke med de murringene som var i natt... Ingen tak, bare skikkelig mensenmurringsvondter... Det var nok ikke vannet som gikk,for det har ikke kommet noe mer heller. Jeg må slutte å føle at vannet går i allerede våte situasjoner,som i do og badekar. For da må jeg gå og gruble en stund før jeg skjønner at det var falsk alarm Neste gang får vannet late som det går mens jeg er dehydrert i en ørken! Så skjønner jeg tegningen bedre... Lykke til sååå masse,vennen! Unner deg å komme deg skikkelig i gang med ammingen og å være lykkelig tobarnsmamma i nytt fint hus! I går satt jeg ved lunsjbordet oppe hos min more med gubben og Isa.... Og fikk klump i halsen for jeg var så lykkelig... Helt vidunderlig! Og det unner jeg deg også *Klemmmmmm*
EnJente_m_2Jenter Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2009 Hei igjen, og tusen takk for svar og råd angående amming Var på sykehuset i dag jeg, ringte inn i stad da jeg stod her og følte ting KUN ble verre. Kom dit med to sprengte bryst, la til barnet og det gikk perfekt. Det er ikke jeg som legger til feil, jeg la til perfekt og hun var imponert. Denne sårheten på knroppene kommer nok av en "feil" start de første dagene, før man ble sår og det faktisk ble lagt merke til og man gjorde noe. Det i seg selv kan vedvare litt før det ordner seg + at det for mange ER VONDT i starten å amme. Jeg fikk en kjempeflott ammehjelper som kunne høre etter og lytte og hjalp etter mine behov, fantastisk hvor mye en flink person kan få til ! Bare på 30 minutter ! Faktisk sjokkert.. Jeg fikk beskjed om at jeg har melk til to barn, altså jeg har M Y E melk, mange har ikke så mye melk før etter to uker sa hun, så denne sprengheten og rødflammheten kommer kun av det. Det er ikke nødvendigvis et tegn på betennelse. Det er rett og slett kjertlene og blodårene som skaper et press i brystet. Ikke melken alene, det ville ikke gi seg alene av å pumpe. Jeg fikk rådet av to der, ikke pumpe ! Især siden jeg har mer enn rikelig nok med melk. Lille Nico tar brystet perfekt og gaper fint og suger bra. Så sårheten rydder vi nå opp i ved å fortsette å amme riktig, MEN ikke hvert bryst ved hvert måltid. Skal amme annenhvert bryst, annenhver gang ! Da får knoppene på hver side hvile og jeg produserer ikke for mye melk. Jenta har faktisk omtrent ikke tatt av seg siden fødsel etter to dager og heller ikke i dag, så de mente hun fikk riiiikelig ! De tok en gulsot prøve igjen og hun ligger LANGT unna skala, men er gylden. Noen ganger er barn mer gylden enn andre, også naturlig sa de, men altså for all del, hun er ikke überoransje eller noe, men man kan se hun har gulsot ! Langt ifra faretruende. Så da fikk vi eliminert så mange ting, og jeg gikk ut der som et nytt menneske ! SÅ DEILIG å ha en plan ! Det hjalp på. Skal dit igjen i morgen for føllingprøve og ammehjelp. Satte meg bare opp på en time jeg, like greit når jeg først er der. Rødflammheten har allerede gått bort litt og jeg har MYE igjen for å a lest og sett filmen fra boka : "Amme-ABC" - Gro Nylander. Med følger en dvd: "Bryst er best". Kjempefin og veeeldig fornøyd med at jeg har kjøpt den ! Anbefales Er en ting å lese om noe, men noe heeelt anne tå faktisk "se" det på dvd, synes jeg da ! Så nå blir det et par "sprengte" dager hvor jeg må holde ut rett og slett, men med en positiv holdning og ikke minst håp, skal det gå helt fint ! Uglemamma: Jeg tror uten tvil også at du føder...kjenner meg SÅ igjen i det du sier...du har ikke noe vondt i hodet da ? SÅÅÅ koselig at du ble rørt !!! Nå gråter ei lita sulten her, auau puppen skal brukes, OFF I GO =D
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Hei igjen, min due Nå har gjestene gått og vi har hatt fårikål-middag for mams, paps, en venninne av mams og barnebarnet hennes...med eplekake og is til dessert...Snakk om fødemåltid ;P Masse tung fårikål og eplekake med plenty kanel i til dessert ;P Gubben min begynte å svette, han mener vi må vente med fødsel til etter at vi får den nye bilen på tirsdag ;P Jeg har jo ikke hastverk, har ikke termin før om 12 dager,så... Kniper igjen,jeg ;P Har ikke hatt særlig til murringer i dag, bare kjennes ut som at han borer seg nedover,med fraspark oppover og hender som graver vei. Ikke alltid 100% behagelig ;P Har vondere i skambenet i dag og i går, måtte til med krykke i går kveld... Men, fint lite hodeverk gett. Heldigvis Føler meg pigg og fin,så dette er spennende! Kjenner at jeg gruer meg en del når jeg kjente de murringene... Fikk litt flashback til forrige gang og tenkte,- hmmm,vil jeg nå dette da?... Men, ut må han jo, så valget er ikke der. Får håpe at minnet denne gangen blir bedre enn fra forrige. Svangerskapet har ihvertfall gått over all forventning! Godtå høre at du får god hjelp og at de skjønte hvorfor du var sår...Jeg husker hvor vanvittig vondt ammingen gjorde i starten,håper jeg slipper bittelitt lettere unna denne gangen. Men vondt forventer jeg uansett. Krysser fingrene for at det går seg til hos deg fort som bare det. Da jeg ble født var jeg oransje.... Legene trodde jeg hadde gulsott, men prøvene var negative.... Mamma hadde nemlig kicket på gulrøtter Jeg var gylden av karoten rett og slett. Det gikk heldigvis over,men når jeg blir brun blir jeg gyldenbrun Knis Åååååh, gjett om det var digg å vise fram kåken her i dag da... Kjempedeilig å være stolt av hele stuen og ha det sååå fint ;P -O lykke! Jeg vet hvor travelt de første ukene er,så ikke stress med å svare masse og sånn,med mindre du har energien til det Kos dere masse! Klemmm!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2009 Nå har jeg litt liten tid, men gulerøtter....jeg har jo spist en pakke HVER dag jeg...og jeg har en gul unge, men ikke utslag på gulsot hehe ! SIKKERT derfor ? Huff jeg har så spreeeeeeeeeeeeeng blir gal ! Håper virkelig det går over snart, for det er pga. melkeøkning osv. Det skal tilpasse seg alt sammen, men det gjør vondt langt under armene altså. Armhulen ! Huff...Blir helt dårlig ! Blæh ! Ja det er bra du forstår, jeg må nok legge fra meg pceen litt nå fremover, men skal følge med deg da, og se når du føder etc !!!! BLRI SPENNENDE ! Nå må jeg dusje og massere brystene, herrejemini som det sprenger huff ! GOD KLEM TIL DEG ! Håper det skjer noe snart :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå