Romeren Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 ...gikk det før dere drakk alkohol igjen? Jeg er ruslet hit fra 3. trimester, og er førstegangs og bare nysgjerrig. Jeg gleder meg til å ta et glass vin igjen, men tenker meg at det kanskje bare ikke kommer til å friste med alkohol i det hele tatt de første månedene. (Selv om jeg Lengter nå...) Har jeg rett, eller? Hva er deres erfaringer? Setter pris på ærlige svar!
*toppris* Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 elsker å ta meg et glass rødvin i ny og ne jeg pgså, og har leeengtet etter det.... men lengselen er egentlig ikke der lengre... gutten min er 7 uker på søndag.. og jeg fullammer.. kanskje det er den kombinasjonen som gjør at lengselen ikke er der... men tenker å ta meg et par glass til jul;) lagrer melk i frysen slik at da har han mat;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 hmm...husker faktisk ikke helt, men det var en god stund etter fødselen ihvertfall (kanskje 3 mnd sånn ca? Synes å huske at jeg drakk et glass rødvin på julaften, da var flisa 2,5 mnd gammel..men det var stort sett bare ved spesielle anledninger jeg tok et glass vin- ikke hver helg liksom). Hadde rett og slett ikke lyst på, var liksom så mye annet å tenke på og passe på, føltes helt feil med vin bare. Det anbefales jo også å være totalavholden de første 6 ukene etter fødsel (hvis man ammer), dette fordi babyen har minimal evne til å bryte ned alkohol i starten. Nå når flisa er 1 år gammel og litt mer stabil på natten, er saken en litt annen;)
Rampongi Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 min tulle er 4 uker nå og jeg lengtet hele tiden etter øl under svskapet. jeg ammer ikke lenger, så jeg har full mulighet til å ta meg et glass, men har enda ikke gjort det. Tenker at når jeg først skal ta en øl etter omtrent 10 mnd uten, så bør det være for en grunn på en måte. jeg gleder meg til å kjenne smaken igjen, men det er vel noe som skjer med oss når vi får barn kanskje, at lengtelsen går over litt. Jeg skal i allefall prøve å ta meg et glass en dag/helg så får vi se om det var verdt lengtingen
Cruella De Vil Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Det tok ca. 2 måneder før jeg drakk igjen, da ble det 3-4 øl på en fest. Jeg lengtet også etter vin og øl mens jeg var gravid, men etter å ha født var ikke denne lengselen her lenger, har vel rett og slett for mye annet å tenke på, og er for sliten, kanskje. Nå går jeg ut en gang i måneden med venninner, og da blir det endel øl (dog ikke på langt nær så mange som jeg pleide, man kommer ut av trening, gitt ), og det er stort sett det. Har ikke drukket vin hjemme ennå, men kan hende jeg får mer lyst på det etter hvert, f.eks. til en god middag, men hittil har jeg altså rett og slett ikke hatt så lyst på det. Gutten vår er 4 måneder, kan jo hende ting endrer seg når han blir litt eldre. P.S. Øl smakte slett ikke så godt som jeg husket, men det var jammen gøy å komme seg ut og drikke og snakke om noe helt annet enn babyen en kveld!
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Vesla her er 8 uker og er begynt å legge seg rundt 19.30 og sover da gjerne 5-6 timer før hun våkner for mat. Har lurt på å ta 12 glass vin en kveld snart, men akkurat nå er hun forkjølet og våkner mye oftere, så da tør jeg ikke. Jeg fullammer. Og jeg savner vinen veldig! Ikke at jeg er stordranker altså, men når jeg ikke er gravid eller ammer liten baby, så er det vanlig for mannen og meg og ta 1-3 glass vin hver i uken.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Ehm, ikke 12 glass, men 1/2 glass. Var en skrå-strek som forsvant der ja ;-)
Romeren Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2009 Hehe.. Jeg har termin 11. november, og lurer på om det i det hele tatt er sannsynlig at jeg tar meg et glass vin i juletida (selv om det akkurat nå er en av de forsakelsene jeg har savnet mest å gjenoppta ) Men tida vil vel vise...
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 lille tassen er 12 uker og jeg lengter ikke og har ikke drukket. var meningen at første gang vi skulle drikke var på julebord i des, men nå skal vi kanskje i bursdag om 3 uker. (må si at jeg nesten gruer meg, så får se om jeg skal eller ei- blitt hønemor jeg. uffamej altså.... har liksom ikke hatt behov for fri) fullammer så er litt det å da at jeg ser det som stress å ha barnefri også
rima Skrevet 12. oktober 2009 #10 Skrevet 12. oktober 2009 Lillebror er tre måneder+ og fullammes. Jeg har enda ikke drukket alkohol og kan virkelig ikke si at jeg føler det helt store savnet. Var ikke den som drakk mye vin el før jeg ble gravid heller da. Men når jeg kjenner godt etter nå, så lurer jeg på om jeg ikke kjenner et lite snev av Baileys-lyst... Hehe. Men jeg tror nok ikke det blir noe alkohol på meg før meieritiden er over gitt. Har ikke det store behovet, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå