Gå til innhold

Besteforeldre!! problemet står lengst nede


Mel_88

Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg kommer fra en familie som en gang hadde mye penger, som de siste 10årende bare har gått nedover. Jeg har blitt lovet, lappen,bil, moped med lappen. Fikk en bil i 16åringsgave, som ble tatt fra meg når jeg kjøpte en bedre selv. Jeg har blitt lovet en konto med 10.000 som jeg ble fortalt ble trukket pga at jeg hadde høye telfonregninger osv. Jeg sparte også penger til en frankrike tur i mammas skuffe slik jeg ikke skulle ta pengene, men som fint HU gjorde, unnskyldingen var at jeg var så liten at jeg trengte ikke ha med så mye.

 

Jeg har en konto til min datter, som skal gå til henne, og skoleturer, ting hun trenger osv. sparer fra barnbidraget hennes.

 

Nå kommer barn nr 2 som jeg også velger å ha en konto til på samme primiser som første barn.

 

Her er da problemet folkens, nå har også bestemor laget konto til barn nr 1 og skal til barn nr to..

 

Hender at tanta mi, besteforeldra mine spør hvor dem skal sette in penger, på det min mor har eller det jeg har.. men kan noe forstå at jeg er skeptisk til hele konto opplegget til min MOR??

 

Sorry at det var så langt.. men måtte forklare.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo starte med å spørre bestemor om hvorfor hun skal opprette nye konto når du allerede har gjort og kan bruke de som er? Det kommer ingenting utav å ha to kontoer til begge to. Syntes det hørtes litt spekulativt ut fra hennes side..

 

Ville uansett fått bekjente til å sette inn på de kontoene som du har opprettet.

 

Synd at du ikke kan stole på mamman din. stol på intuisjonen din:))

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett slik du har gjort du, når du opprettet konto til forste mann, opprett til nestemann og informer de som spørr om kontonummeret. Jeg tror ikke jeg ville laget så mye mer rabalder enn det. Kanskje moren din vil gjøre det godt igjen for barnebarna sine, men da får hun nesten spare til dette selv og så får du bare se om barna får tilgang på pengene en dag. Om en tante setter inn på feil konto hvis de spørr moren din er det ikke så mye å gjøre med det.

 

Jeg skjønner at du har hatt det litt vanskelig og er litt bitter på moren min, men forsøk å distanser deg fra ved å tenke at nå er du selv voksen, har egne barn som ikke trenger å oppleve det samme. Tilgi moren din og godta at du ikke kan verken endre henne eller bytte henne ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kanskje det, så du hadde svart på den andre inlegget mitt å, ( samanta fox) Ja han burde jo slå av telefonen så klart, men nekter gjøre det. Jaja gutten er gullet til mamma.. Ja jeg får bare leve med det, men har sakt i fra til alle at vi har egen konto til barnet, og kommer opplyse om neste å. hihi.

Man får kanskje bare tilgi, men kan være vanskelig til tider, siden man ikke stoler helt på hu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke besteforeldre kunne opprette en konto til barnabarna. Trodde bare det var foresatte som kunne gjøre det... Så det tyder på at kontoen står i hennes navn (muligens med barnet ditt som disponent, men det er vel tvilsomt, har du oppgitt personnummer til barnet ditt til mora di noen gang?) Da hadde jeg i alle fall vært skeptisk til den kontoen. For hva skjer når hun dør dersom ikke dette er gjort riktig? Det vil trolig gå inn i boet og fordeles mellom arvingene (med mindre det er spesifisert nøyaktig i et testament).

 

At noen skulle spørre henne hvor pengene bør settes synes jeg nesten er litt frekt. Det burde jo være opp til foreldrene, ikke besteforeldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn spurte faktisk om dem fikk lov, jeg svarte et lite svakt mmm jaamm..

men hun har hvert på banken og faktisk skrivd under med falsk underskrift fra meg. For jeg prøvde å hindre det, ved å late at jeg ikke brydde meg osv. Kjærsten min synes det er greit at dem har gjordt det, men jeg synes ikke noe særlig om det, fordi jeg vet hun kommer sette in penger der, isteden for å kjøpe ting til henne og etter det kommer hun ta pengene til et eller annet annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skrive under med din underskrift er en alvorlig forbrytelse! (Hvis hun ikke har skrupler for det, hva annet har hun også funnet på? Kredittkort i ditt navn?) Jeg ville begynt med å snakke med banken om det, og faktisk vurdert anmeldelse selvom det ikke er særlig koselig.

 

svake "mmm jaamm..." fungerer ikke overfor din mor. Kvinn deg opp og si hva du mener til henne (spesielt i fremtiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. kvinne meg opp? æhh er vel ikke det lettelse, er 20 år.. Jeg har beynt og si i fra mere nå.. og mere direkte.. så får håpe på det beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt hvordan du har det¨med en mor som bruker dine penger. . .

Mamma var sånn, men hun hadde ikke noe konto til meg. det var heller bursdagspenger, så skulle hun "ta vare på" pengene...

Kan vell si at det er mangen penger jeg ikke har sett igjenn. . .

 

Hadde jeg vert i din situasjon, ville jeg gitt beskjed om at pengene som familie og slekten vil overføre-> skal gå til kontoen du/dere har opprettet som foreldre. . .

Besteforeldre skal ikke ha en sånn konto for barnebarna, kun viss det er en konto som besteforeldra skal legge penger inn på, fra egen lomme! da blir det jo opp til dem om di vil være ærlige og oppriktige med pengene, og gi dem til barnebarna eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det, Mel, snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil ;-D

 

Nei, det er absolutt ikke det letteste å si fra, men du er mamma nå, og det er barnet ditt sine penger det er snakk om. Er du villig til at det skal bli snytt for pengene sine bare fordi du ikke har guts til å si fra? Særlig overfor mødre kan det være vanskelig å gi beskjed, vi har jo tross alt hørt på dem i mange år. Men det vil aldri ta slutt dersom du er for konfliktsky. Jeg tror det er viktig både å gi og kreve respekt, for vi respekt er vel en verdi vi ønsker å gi videre til våre barn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...