-trollemor- Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 noen som har vært i riga? skal ned nå i november og gleder meg. Og lurer på om none har vært der, og har noen tips til hvor jeg kan finne barneklær og leker. Har lyst til å se om jeg finner en fin dukkevogn/seng til småen og klær
...♥... Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Hei! Jeg var i Riga nå i juli! Jeg dro dit med store ambisjoner om å finne både babyklær og diverse utstyr til jenta vår, men jeg må si jeg ble skuffet! Vi dro på noen av de kjøpesentrene som ligger i Riga + at vi var i Jurmala en dag, men vi fant ikke en eneste baby-foretning! Lekebutikker har de, men ikke butikker med baby-tøy. Det var helt merkelig, for vi så ingen som gikk gravide eller trillet med barnevogn (det var trapper overalt og dårlig tilrettelagt for vogner) og som sagt ingen barneklær-butikker, så det virket nesten som om det var "en skam" å være gravid der! Vet det høres helt sykt ut, men det var slik vi oppfattet det alle vi som reiste (var 5 stk). Men for all del, det kan godt hende vi ikke så overalt, og at vi skulle ha lett andre steder, men jeg synes det var rart at de ikke hadde barneklær-butikker på det største kjøpesenteret der (Origo tror jeg det het hvis jeg ikke husker helt feil..) Men sånn bortsett fra det så kan du se fram til en fantastisk tur!! Byen er helt nydelig og både maten og klærne er billige der! Du MÅ ta deg en tur til det store markedet i Riga - det er en opplevelse (og dessuten veeeeldig billige sko, og det er jo heller ikke å forakte!)! God Tur!
-trollemor- Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2009 leste om et marked som ligger med jernbanestasjonen og bussstasjonen, er det det markedet? det skulle være verdens eller europa største marked. og jeg trenger sko!! Gleder meg allerede! Jeg får bare spørre meg frem og se om det er noen som vet om barnebutikk. Kunne tenkt meg en dukkevogn, klassisk i tre el lignende... eller en seng. gleder meg masse! Håper jeg finner masse gøye gaver og noe til meg selv.
ULriKke73 Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Har vært i Riga.. og må si jeg er både imponert og skuffet. Det var fantastisk flott der. Nydelig arkitektur og gamlebyen var utrolig trivelig :-) Jeg var veldig skuffet over shoppingmulighetene. Det som var verdt å kjøpe (grei kvalitet) kostet like mye som hjemme. Det man kunne finne som var billig var det jeg vil kalle typisk "østeuropeiske" klær... Litt for mye polyester og glossy ting for min smak ;-) De hadde endel babytøy og leker på de største senterene, men der var det norske priser. Markedet som de er så kjent for var spennende, men ikke noe særlig som var spennende å shoppe der heller... Hørt at de skal være billige på sko, og at man kan gjøre kupp på skinnsko. Så ikke så mye etter dette selv så er usikker på utvalget. Ha en flott tur, kos deg i gamlebyen og på de fantastiske spisestedene du kan finne der :-)
...♥... Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Det er det markedet som ligger helt ved jernbanestasjonen ja! Virkelig verdt et besøk!! ULrikke73; kan ikke si jeg er helt enig der, vi fant kjempemasse klær da vi var der, og til en vanvittig billig penge! Kommer selvsagt ann på hva du er ute etter, men de klærne vi kjøpte var helt vanlige dongeribukser og gensre i samme kvalitet som det du får kjøpt i Norge! På markedet var det masseMASSE sko, og hadde ikke kofferten min vært så sykt liten hadde nok flere en 4 par fått bli med hjem for å si det sånn... Ellers var det ganske mye mat (luktet egentlig helt forferdelig) inne i de store hallene på markedet, så der gikk vi egentlig ikke så mye, men utenfor hallene hadde de både vesker, sko og klokker (alt helt sinnsykt billig selvfølgelig!). Kjøpte meg 4 par sko, en klokke og en veske for 300 kroner! Sånt liker vi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå