Gå til innhold

Hvordan impregnerer jeg Reima dressen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vasket den en gang uten og impregnere den. Men det går bra sant? Synst jeg har lest her før at jeg kan vakse den en gang før jeg impregnerer den? Men hva impregnerer jeg den med? Kansje dumt spørsmål men jeg vet d faktisk ikke:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal jo aldri vaskes med pulver. Og du trenger ikke imprignere den etter hver vask, men for å beholde stoffet mot slitasje så hadde jeg sprayet med imprignering etter neste vask :)

Skrevet

Vi har vasket vår minst mulig, og når den ble vasket ble den vasket med såpe som inneholdt impregnering.

Skrevet

Vasker du dressen riktig, skal du ikke trenge å impregnere så ofte.

Som impregnering funker Nikwax Tx Direct Wash In veldig bra. Det skal vaskes inn i dressen, og du får da en jevnere impregnering enn når du sprayer på.

Det finnes nå i de fleste sportsbutikker, og i en del butikker som selger dresser. En del større dagligvarebutikker begynner også å få det.

Flasken ser slik ut: http://www.nikwax.com/en-gb/products/productdetail.php?productid=3&activityid=-1&itemid=-1&fabricid=-1

Skrevet

Jeg vasket dressen med omo color!! ÅÅÅ er den ødelagt nå da?? Hva kan jeg gjøre?? Hv skal den vaskes med da?

Skrevet

Den er ikke ødelagt etter bare en gangs vask med Omo color. Men bruk noe annet i fremtiden. Du kan for sikkerhetsskyld impregnere ved neste vask.

Vask med vaskemiddel uten blekemiddel, f eks Milo, eller Nikwax sitt vaskemiddel, som stort sett fås kjøpt hos de som selger impregnering.

Blekemiddelet sliter på dressens stoff slik at det slites lettere ut. Du må heller ikke bruke skyllemiddel/tøymykner, det tetter dressens porer slik at den mister de vanntette/vindtette og pustende egenskapene.

Skrevet

Jeg leste jo på lappen på dressen og så jo at den ikke skulle vaskes med blekemiddel. Trodde ikke d var det i omo coloer jeg:P Så mye vet jeg:P. Føler meg litt dum nå.. men oki. Da vet jeg det nå! Takk for svar:)

Skrevet

Hele poenget med at du ikke skalvaske den med pulver er at det tetter porene og reduserer pusteegenskapene til dressen... Hiv den i maskinen igjen på et skylleprogram og så imprigner den. Det hadde jeg gjort (har solgt slike klær tidligere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...