Honningmelon Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Mine er snart 6 år og snart 3 år, og vi er ikke av de som ligger i timesvis på gulvet med dem i helgene og hele kvelden etter bhg. De er flinke til å leke både sammen og hver for seg, så de maser sjelden på at vi må være med. Men, selvfølgelig er vi med innimellom, og det er veldig koselig-
Blind Gudinne Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Er nok ikke den flinkeste til akkurat det, nei. Det er litt titt tei lek med vesla på 1 år. Og litt rolle-lek, puslespill eller spill med eldste på 4. Han på 4 er kjempeflink til å lek emed seg selv- kan sitte leeeenge og leke med bilene sine eller små figurer. Vesla freser rundt og prøver å ødelegge for storebror =D
cherry coke Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Ja=) Jeg er av typen som herjer på gulvet sammen med datteren min. Men såklart ikke hele tiden, hun klarer fint å leke alene. Av og til ønsker hun faktisk å leke alene.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg leker mye med 2-åringen. Ikke så mye med babyen. Jeg har dem hjemme om dagene, så da har vi mye tid til å leke.
nickoline og supermann Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Trenger hjelp!! Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Ja syns nå det.Men så klart i perioder kan det bli litt lite,men prøver nå å leke med han hver dag.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 nej, overhodet ikke... tegner, perler og gjør sånne ting. synes det er gørr å ligge på gulvet å leke med lego liksom. usj.
Tøysetipp Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Ja, det skal jeg ærlig innrømme at jeg gjør. Hun har blitt litt for skjemt bort slik at hun ikke er så flink til å holde på på egenhånd, men er obs på det og utfordrerer henne på det. Hun liker å leke skole og andre aktiviteter som hun kan bryne seg på. Og det er faktisk gøy for meg også. Å ligge på gulvet og leke ape er ikke helt min sjargong.
Lemonia Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har en gutt på 10 mnd, og jeg er ikke på gulvet og leker med ham hele dagen nei. Jeg setter meg ned med ham innimellom. Han er heldigvis flink til og glad i å leke alene. Det er jo klart en fordel det også, at han ikke krever underholdning hele tiden.
Brugda Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Nei jeg er dessverre ikke så flink til det.. Men pappaen derimot, leker masse med 2åringen, når han er hjemme:-) Med meg blir det mest synging, kle av og på dukker, prate sammen, hun pynter og grer håret mitt, hjelper å brette klær og sånt.. hehe.
Honningmelon Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2009 Hehe, Trubbel. I like you ;-)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. oktober 2009 #14 Skrevet 10. oktober 2009 Ja,jeg leker litt med jenta vår. Går mye i rollelek om dagene. I tillegg tegner, perler og maler vi endel.. Men jeg er nok ikke den flinkeste til å leke sammen med henne.. HUn leker så utrolig fint alene også..:-)
millie+2klumper Skrevet 10. oktober 2009 #15 Skrevet 10. oktober 2009 uff, altfor lite flink til det. Men prøver å sette meg ned litt innimellom med putteleker og sånt å det synst han er veldig kjekt. Men han er veldig flink og leke selv og da blir det til at jeg ikke er så flink å leke med han selv...
camilla^ Skrevet 11. oktober 2009 #16 Skrevet 11. oktober 2009 Leker ikke så altfor mye med de, men jeg er ikke så vanskelig å be når lego, plamy eller slike ting kommer frem. Plamy får jeg vist ikke lov å leke med lenger, for jeg leker vist for mye sier 4åringen. Ungene mener jeg burde ønske meg Lego til jul. Men utover det så er ikke jeg den som legger meg ned på gulvet så mye. Tegne, male og holde på med andre formingsaktiviteter er en helt annen sak. Det er kjempe gøy, og glemmer klokka for når vi holder på.
Honningmelon Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg er også mer av den typen som liker å være med på ting som å tegne, male, perle, dryppe lys og være med eldste å lese (han leser). Jeg liker å lære bort ting, så å ligge å slenge på gulvet og velte meg rundt er nok heller ikke min greie. Godt pappaen tar seg av det
Libido- Skrevet 11. oktober 2009 #18 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, synes det er gøy med både togbane og lego. Til uka skal vi kjøpe plastelina, det blir kjekt =)
lille sprelle Skrevet 11. oktober 2009 #19 Skrevet 11. oktober 2009 jepp 1,5 år og hjemme med henne, så vi leker mye, leser bøker, synger, tegner, tuller duplo osv. hun er også med å "hjelper" til med husarbeid. blir jo mer jobb enn hjelp, men det er investering på lang sikt. jobber med at hun skal leke mer for seg selv.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #20 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg leker vel egentlig ikke sånn kjempemye med dem. De er jo to og leker godt sammen, og jeg tar dem alltid med på alt jeg gjør i huset, om det er klesvask, baking, vasking, rydding eller matlaging. Vi herjer selvfølgelig litt innimellom, og i tillegg setter jeg av litt tid med hvert barn før leggetid til noe de har lyst til. For minstea blir det stort sett puslespill og sang og i seng, for store blir det ligge på armen min mens jeg forteller eventyr eller synger. Aller helst til hun sovner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå