Madeleine og Olivia sweetie Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Datteren min heter Olivia Isabel. Vi har hele tiden visst at hun var en liten Olivia, men vi var veldig usikre på hva mellomnavnet skulle være. For en måneds tid siden døde søsteren til mannen min, etter en lang tids kamp mot kreften, og han har ofte snakket om at han skulle ønske at datteren vår het det samme som henne, nemlig Maria. Ikke som fornavn, men som mellomnavn, altså Olivia Maria. Vi har tidlige vurdert Olivia Maria, men ikke valgt det nettopp fordi hun het det, og vi tenkte (spesielt jeg) at det ville bli litt ''sært''. Har aldri vært noen særlig fan av at mange i familien heter det samme, men nå syns jeg egentlig det bare ville vært hyggelig, med hensyn til alt som har skjedd. Vi kaller henne kun Olivia, så de færreste vet at hun i det hele tatt heter Olivia Isabel... Men hva syns dere? Blir det for dumt å bytte navn? Håper dere kan svare meg! Madeleine.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg syntes ikke det gjør noe. Kjenner to små tvillingjenter som fikk andre mellomnavn da de var 3-4 mnd enn det de het i utgangspunktet. Ingen som reagerte noe på det, og uansett så har de ikke noe med det heller. Tror det blir satt stor pris på oppkalling etter søsteren til samboeren din. Tror nok folk bare blir rørt av det. Olivia Maria er pent også.
Miranda C Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 jeg syns olivia isabel er kjempefint, men grunnen til at dere bytter eller vil bytte, er bare kjempefin! olivia maria er også nydelig!
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ville byttet hvis det betyr så mye for dere som det virker. Koselig å minne søsteren til mannen din på den måten.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Maria er tusen ganger bedre enn Isabel, så kjør på med navnebytte, du.
Gjest Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 ... og selvfølgelig veldig koselig med oppkalling ;-)
pyddi Skrevet 11. oktober 2009 #8 Skrevet 11. oktober 2009 Egentlig imot navnebytte men når det dreier seg om en slik situasjon så syns jeg det er helt greit. Spes når dette er 2 fornavn og ingen har begynt å kalle henne henne det i det daglige. Regner med du bare bruker Olivia stort sett. Fint å hedre minnet til søster til samboer
Kongeørna Skrevet 11. oktober 2009 #9 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg ville helt klart lagt til Maria i tillegg til Olivia Isabel! En veldig heder til den avdøde, og et vakkert navn. Dessuten en god forklaring på hvorfor hun har tre navn. Her "krangler" vi såpass om navn til vår kommende prinsesse, så vi ender vel ratt med tre fornavn her og. Men det er jo ikke verdens undergang, vi kommer uansett til å bruke bare det ene til daglig. "Kjært barn har mange navn..."
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. oktober 2009 #10 Skrevet 11. oktober 2009 Olivia Maria rimer jo... Utenom det så syns jeg Maria er en milliard ganger finere enn Isabel, som ikke er litt fint engang. Flott med oppkalling etter tanten også
Blomstersara Skrevet 12. oktober 2009 #11 Skrevet 12. oktober 2009 Du sier ikke noe om hvor gammel Olivia er, men jeg syns å bytte navnet i dette tilfelle er en verdig måte å hedre søsteren til mannen din. Jeg syns i tillegg Maria er et mer vakkert navn enn Isabel... Så jeg mener absolutt at dere bare må gjøre det! )
Madeleine og Olivia sweetie Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for mange svar! Olivia er 3 måneder.. Tre navn, hmm.. Syns det blir litt for spesielt, tror jeg.. Olivia Maria Isabel, går det? Olivia Isabel Maria hørtes helt rart ut i mine ører.. Hva syns dere? Jeg syns Isabel er et nydelig navn, men det er Maria også! Olivia Isabel og Olivia Maria (vet det ''rimer'' p.g.a to -ia endelser, men i.o.m at vi kun bruker Olivia, legger vi ikke noe vekt på det). Så hva mener dere? At vi skal holde oss til Olivia Isabel, eller bytte til Olivia Maria? Eller legge til Maria, så det blir Olivia Maria Isabel eller Olivia Isabel Maria Virker som mange ikke syns det virker merkelig når vi bytter det ene fornavnet, og det er jeg glad for!
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 12. oktober 2009 #13 Skrevet 12. oktober 2009 Synes Olivia Maria Isabel var veldig fint jeg! Fine navn alle sammen, men Olivia Isabel er finere enn Olivia Maria...
Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 Olivia Maria Isabel, i den rekkefølgen, fungerer jo absolutt - på papiret, vel og merke. Men ellers er det jo ganske "slitsomt" med så mange fornavn, har hun ett eller flere etternavn?
Vannmann35 Skrevet 14. oktober 2009 #15 Skrevet 14. oktober 2009 Olivia Maria Isabel er et vakkert navn, gå for det - eller Olivia Maria!
Madeleine og Olivia sweetie Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #16 Skrevet 15. oktober 2009 Hun har kun ett ettenavn. Jeg syns også at Olivia Maria Isabel var veldig pent! Så hva syns dere vi bør gjøre? Virker som de fleste syns det er okay å bytte navn (var redd folk ville tenke jeg var litt sær..) Olivia Maria Isabel Olivia Maria Blir det way too much med tre navn? Eller funker det, siden vi kun bruker Olivia til daglig?
Synnøve_Solbakken Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 Hadde valgt Olivia Maria =) Så får dere heller spare Isabel til en annen gang
jentavårblirstoresøster Skrevet 18. oktober 2009 #18 Skrevet 18. oktober 2009 Synes dere må gjøre det som kjennes riktig for dere! Synes begge kombinasjonene var vakre! =) Men må si meg litt uenig med deg Kajsa, synes det blir rart å kalle en eventuell søster for Isabelle, da ville jeg personlig heller spart på Maria til neste gang!
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 18. oktober 2009 #19 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg støtter deg i å bytte navn - eller legge til Maria: Olivia Maria Isabel var flott!!! Vi er nok ikke så vant til 3 navn satt sammen i Norge. I min familie er det imidlertid australske inngifte og der er 3 navn helt vanlig - så alle deres barn har fått 3 fornavn selv om de vokser opp i Norge. Det er vanlig i flere andre land også, men du nok må tåle endel kommentarer på det Blir litt "kongelig" for oss her oppe på nisseberget, hihi. Jeg synes det var mye verre når ei venninne skiftet navn på datteren sin, nesten ett år gammel. Det var da hun hadde oppdaget at hennes "sjeldne" Linnea var fjorårets mest brukte navn. Haha, snakk om å følge med i timen! Men navnebyttet gikk greit likevel der også Lykke til samme hva du måtte gå for Synes det var en flott hyllest til tanten jeg!!!
Madeleine og Olivia sweetie Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #20 Skrevet 20. oktober 2009 Å bruke Isabel til en annen datter, er uaktuelt. Det blir litt merkelig.. Vi kunne jo spart Maria, men mannen min vil så gjerne bruke det, og jeg vet hvor mye det ville bety for han :-) Men nå er jeg usikker på om vi skal ha to eller tre navn.. Olivia Maria Isabel eller Olivia Maria?
slurp Skrevet 20. oktober 2009 #22 Skrevet 20. oktober 2009 Selvom jeg ikke er så glad i 3 fornavn, så synes jeg Olivia Maria Isabel var nydelig. 3 fine navn som passer sammen.
mamma til fire små Skrevet 23. oktober 2009 #23 Skrevet 23. oktober 2009 Syns det ble veldig flott med Olivia Maria Isabell! Jeg skulle gjerne kalt jenta mi for Isabell men fikk ikke gehør fra pappaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå