Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Oppfører seg utagerende, snuser, røyker etc. Barnevernsak? Eller det vel dramatisk?
Mom2Two Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Det kommer veldig an på synes jeg. Kan jo være et tenåringsoppgjør som går over. Kan vel skje i den beste familie. Trenger ikke være barnevernssak. Hvorfor drikker (snuser/røyker) Jeppe er vel heller spørsmålet.
3småtroll♥ Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Bruke snus- nei ikke barnevernsak! Særiøst-hadde da flere ramper i klassen som røyka når vi gikk i 6.klasse.... Om han er uttagerende så er det kanskje en årsaak til det, men jeg tror ikke de hadde oppnevnt noe sak hvis du ringte og fortalte om en i 7. som røyker...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2009 Skaper klan i klassen, drar med seg andre, skulker... Hvorfor? Fraværende far som er opptatt med å gjøre karriere, og som tror klær av merket DC kompenserer... tror jeg.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 halve klassen min røyka vel når vi gikk i 7.... trist, men sant. hvor gamle er 7klassinger nå? 12?
Mom2Two Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Hvor er moren oppi dette da? Trist med foreldre som tror man kan kompensere for omsorg med materielle ting som ungen vil ha.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2009 Men hvor lenge skal man vente før man varsler? Til ungen er skikkelig ute å kjøre? Man vet jo hvor dette ender, for holdningen hans fører han dit. Om 4 år kommer han til å skrive seg ut av vgs for å drive dank om ikke noe skjer. Og fordi om BV involveres er det jo ikke snakk om annet enn rådgivning og tiltak i forhold til gutten.. ikke fjerne han fra hjemmet.
Blåmandag¤ Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Skolen vi gikk på stinkerbelle, den er vel noe for seg selv.. Men de er vel året yngre nå, siden de begynner i første når de er 6. Barnevernssak er det vel neppe, forresten.
Mom2Two Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Har du snakket med foreldrene da? Når du frem til dem?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2009 Hun er da for alenemor å regne, og har så langt brukt all tid på å skylde på skolen. Og det er tøft for en mor å hanskes med en utagerende sønn i den alderen. Ikke forstår vi gutter og plutselig er vi fysisk underlegne. Til orientering, det er ikke min sønn, eller noen unge jeg er lærer for.
Blåmandag¤ Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg vil gjerne omformulere det til at det ikke nødvendigvis er omsorgssvikt, men jeg er for en lavterskel for å kontakte barnevern for råd og tips.
3småtroll♥ Skrevet 10. oktober 2009 #12 Skrevet 10. oktober 2009 Skjønner at du reagerer og blir bekymret på denne guttens vegne, men hvis du har fulgt med litt i nyhetene i det siste så vet du vel hvor lite ressurser barnehvernet har? Altså de har nok ikke ressureser til å følge opp ett av de mange barna som ikke er mønsterelever og kanskje ikke får all den oppmerksomheten av sin far som andre barn får....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har ikke noe forhold til dem i så måte. Det er ikke min elev. Eller min sønn.. Men jeg vet at mor har startet ørten prosesser hvor hun legger skylden på skolen for sønnens adferd. Feks at de ikke startet dagen (i 6.) med en sang.. sånne ting. Virker veldig fornektende i forhold til at heimen kan være en årsak. Sønnen er stilig i klærne, sterk og en leder. Mange ser opp til han og han får dermed for mye makt, og ødelegger læringsmiljøet i klassen ved å dra med seg sine undersotter og direkte sabotere. De skulker også undervisning etc.
Tøysetipp Skrevet 10. oktober 2009 #14 Skrevet 10. oktober 2009 Høres ut som noe min samboer jobber med. 5 år etter. I barnevernet med unge rusmisbrukere:-( Det er jo urovekkende dersom foreldrene selv ikke ønsker hjelp til barnet. Er de blinde eller ikke klar over problemet? Jeg synes det lyser varsko utifra det du har skrevet, og når foreldre må kompensere med merkeklær fremfor tilstedeværelse er det omsorgssvikt synes jeg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 10. oktober 2009 Så da mener du at jeg ikke skal bry dem før ungen er ute og sykler?
Sjefsmegga Skrevet 10. oktober 2009 #16 Skrevet 10. oktober 2009 Nei, synes andre ting bør prøves først.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. oktober 2009 #17 Skrevet 10. oktober 2009 trouble eeek.. hvem er du?! eller jo jeg veit det vel om jeg har deg på fb.. hehe.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #18 Skrevet 10. oktober 2009 Det er der jeg er selv også. Foreldrene har til nå ikke insett problemet. De vil i alle fall ikke jobbe med det. Og klart det er vanskelig når man har hatt en kjekk og velfungerende sønn, som plutselig blir en dritt. Man vil jo naturligvis prøve å finne alle andre årsaker enn seg selv og sitt liv. Da har man feilet, og det er et nederlag av rang. Alle kan å oppdra barn..
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #19 Skrevet 10. oktober 2009 Ut ifra det du skriver i denne tråden ville jeg tatt kontakt med barnevernet. Det er noe dritt med foreldre som ikke har forstått at de er barnets aller viktigste kilde til inspirasjon og veiledning her i livet. Det er jo ikke som om barnevernet buser inn og tar ungen heller, men kanskje det blir en oppvekker for foreldrene.
Blåmandag¤ Skrevet 10. oktober 2009 #20 Skrevet 10. oktober 2009 Hahaha. Fb, ja. Vi gikk ikke på den skolen samtidig da, bare så det er sagt. Jeg er så ung og lovende, vøtt.
Espoir Skrevet 10. oktober 2009 #21 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg skjønner ihvertfall godt a du er bekymret for gutten. Det er bedre å ringe barnevernet å høre hva de tror, enn å la det skure. Har du sett "Vegas"? Den er tankevekkende angående sånt. Gutten har det kanskje vanskelig hjemme på måter som det er vanskelig å oppdage for utenforstående. Kansje oppførselen hans egentlig er et slags rop om hjelp? Om at noen skal skjønne hva han ikke kan si?
3småtroll♥ Skrevet 10. oktober 2009 #22 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg sier ikke at man skal overse barna man tror ikke har det bra! Men det du spurte om var faktisk om det er omsorgssvikt når en 7.klassing bruker snus! Det sier jeg nei til! Det kan være ressurssterke foreldre som får barn som blir utaggerende og røyker og snuser- er desverre ikke alt man som foreldre har kontroll på når barna kommer i en viss alder... Når jeg ser på det andre du skriver så tenker jeg litt sånn at hvis du har en dårlig magefølelse så gjør noe med det! Kan selvfølgelig levere en bekymringsmld for det er bedre at noen bryr seg!! Men du kan da ikke si at du er bekymret for at han røyker/snuser for DET vi de ikke bry seg om;)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. oktober 2009 #23 Skrevet 10. oktober 2009 hahahaha! ja ok. ung og lovende, ikke som meg liksom. kjente fylleangsten eskalerte en stund her. hahahaha.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #24 Skrevet 10. oktober 2009 Neida, skjønner det. Kommer til å ta saken med hans lærer først, og høre om skolen har lagt inn noen melding, det kan jo hende for alt jeg vet. og snusinga er jo bare et symptom av mange her. Men jeg har ikke tenkt å stå å se på at gutten havner på "vent" som så mange andre barn gjør fordi ingen vil ta tak.. Men så er barnevernet liksom så fryktelig alvorlig..
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. oktober 2009 #25 Skrevet 10. oktober 2009 Hvilke relasjon har du til denne gutten? Går han i klassen til sønnen din? Da kan du i hvert fall melde fra til lærer og rektor om probleme. Han ødelegger læringsmiljøet i klassen og drar andre elever med seg. Det er helt klart et stort problem.. Og om du er oppriktig bekymret for gutten kan du selvsagt melde fra til barnevernet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå