Gå til innhold

Hvordan spiser og sover deres babyer på ca 4 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her er første flaska mellom 4 og 6 på morgningen.

Neste er 7-9 -> 12-13 tiden -> 3-4 tiden -> 7-8 tiden - 11-01 tiden..

han drikker 150 ml på første flasken og siste som regel.. resten veksler mellom 70 - 120 ml..

men idag har han bare spist 40-80 ml også sovnet og sovet ett par timer før han vil ha mer mat.. 1 flaske har han drukket 150ml.. har hele tiden latt han selv bestemme mattider.. badet han igår med den der godnatt til natusan.. badet han i 3-4 tiden (pleier bade i 8-9 tiden) pga han gulpet på hele seg.. men virker som den godnatt oljen virker ganske bra.. hehe..

er det normalt at de er så opp å ned på søvnen nå så tidlig.. ?

har følt jeg har vasket flasker i hele dag og kastet ut veldig mye mme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Snuppa mi er 5 uker i morgen og hun har heller ikke kommet i noen spesiell rutine ennå angående søvn. Det jeg har merket meg er at hun sover mest på formiddagene, 3 timer i strekk ca.. På kvelden er hun derimot mer urolig og sover ofte bare 1 time før hun våkner og er sulten igjen. Jeg fullammer så puppene blir jo ganske såre av dette.;) i 23-24 tiden på kvelden/natten er hun verst, og da har det hendt at vi har måttet gi henne nan på flaske som supplement, men etter det sover hun til 3-4 tiden, spiser og sover til 6-7 tiden igjen.

Dette er det jeg har merket meg med nurket mitt, men jeg tror nok at det kommer til å endre seg mange ganger til før vi er inne i en rutine siden de er så ferske! De har jo også økedager hele tiden. Det de spiser har sammenheng med hvor store de er og hvor mye de vokser. En ca-regel er vel at matmengde tilsvarer 15% av kroppsvekten. Da tenker jeg at siden min tulle har lagt på seg omtrent 400g hver uke de tre siste ukene, så øker jo også matmengden hun har behov for i takt med dette, og det betyr økedager.:) (stakkar puppene..;))

Skrevet

Gutten min var forholdsvis liten ved fødsel, og gikk ned litt for mye de første dagene. Da jeg dro fra barselavd fikk jeg beskjed om at han skulle ha mat hver tredje time uansett, og da skulle han vekkes hvis han ikke våknet selv. Og det gjorde han ikke de første 2-3 ukene. Da ville han bare sove, sove og sove. Etter 3. ukerskontroll hadde han gått opp så mye at jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte vekke lenger, men gi mat bare når han ba om det. Da var han vant til mat hver tredje time, og våknet omtrent på minuttet, men sov som regel mesteparten av timene mellom måltidene utenom på kvelden, da var han pling lys våken fra ca 18 til midnatt. Det var først da han var 4-5 uker han begynte å være litt mer våken resten av dagen også.

Etter seksukerskontroll begynte vi å legge han kl 21, og nå er han våken en times tid, avogtil to mellom måltidene, som fortsatt er hver tredje time på dagen. Om natta kan han sove gjennom hele de dagene han har spist mye. Men har han vært finspist våkner han for mat en gang eller kanksje to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...