¤pusi¤ Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 klokken 00,40 1 okt. gikk vannet. Barnet låg i sete, så her var det bare å ligge iro og bli hentet av ambulanse.Riene startet på vei til sykehuset. Fikk epidural ved ca 4 cm åpning. Barnet låg høgt så var litt treg fremgang, men alt var bra med barnet.Satte på drypp for å få fortgang. Kl.10 hadde eg 8 cm åpning, og full åpning fra ca kl.12. Barnet var no etterhvert komet helt ned i bekkenet, men fikk ikke pressrier, så klarte ikke presse ho ut. Kl.15.00 ble avgjørelsen om akutt keisersnitt tatt, og kl.16.16 var barnet ute! Ble litt dramatisk da navlestrengen ble kuttet, for snuppa fikk ikke puste, ho hadde slimpropper i lungene. De jobbet med ho i ca 10 min. Men heldigvis gikk alt bra med ho. Eg hadde også litt "problemer" for morkaka satt fast, måtte skrapes ut, samtidig som livmora ikke trakk seg sammen på ene siden (hjerteforma livmor) der barnet hadde ligget. Enden på visa var at eg mistet vel 2 liter blod. Men nå har vi det fint alle sammen her hjemme! Så takk for meg, vi sees kanskje på DinBaby.
lille frø, mor til to Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Gratulerer så masse med den lille. Og så flott at alt gikk bra til slutt. Godt vi har dyktig helsepersonel. To liter blod? Det var mye, bra du var på sykehus.
det er berre mordi Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Gratulerer, selv om det ikke hørtes ut som selve drømmefødselen:) Kjempeflott at det gikk bra i alle fall!
second_time Skrevet 11. oktober 2009 #4 Skrevet 11. oktober 2009 Gratulerer så mye!! Godt at alt gikk bra til slutt
Tigerpote Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Gratulerer så mye!:0) Det er dessverre ikke alle forunt å ha komplikasjonsfrie fødsler, men det er så gledelig å lese at det som regel går bra til slutt. Kos dere med den lille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå