lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg går på skole og utdanner meg til legesekretær. Får dette betalt fra anv, yrkesrettet attføring. Jeg er ferdig i desember. Nå har jeg søkt på en stilling jeg har kjempe lyst på. Nav sier at jeg kan fortsette å gå på yrkesrettet attføring frem til sommeren. jeg kan altså finne en arbeidsplass som vil ta meg imot, nav betaler da lønna mi frem til sommeren, og arbeidsplassen får jo gratis arbeidskraft. men hvis jeg får jobben på vanlig vis så får jeg jo sikkert en del bedre betalt enn hvis jeg går på attføring. men hvis jeg velger å gå på attføring så er det nok mye større sjans for å få jobben siden jeg på en måte er gratis til å begynne med, og da kan jeg sikkert få ordentlig jobb der etterpå hvis de er fornøyd med meg, siden de skal ansette en. Hva hadde der gjort?
Brunost Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Helt ærlig så tror jeg ikke du lettere får jobben fordi du går på attføring! jeg ville nok tenkt at det var en grunn for at du var på attføring, og at det da ville være en viss risiko for at du ville være mye borte pga sykdom(det er jo derfor man går attføring). Så jeg ville satset på jobben privat og hvis du da ikke får tilbud så evnt gå innom å si at du får praksisplass "sponset" av nav og om de da ville være intressert. Har selv gått på attføring og vet at det er mye negativitet i forhold til arbeidsgivere når de får høre om attføringen. Deriblandt redsel for mye fravær/sykdom i fremtiden.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2009 ja det skjønner jeg, er litt redd for holdnigen til attføring. men det er enkelt å forklare, jeg jobbet som hjelpepleier, fikk 2 tette barn, sliter så mye med bekkenet etterpå at jeg ikke klarer en hjelpepleierjobb. nå blir jeg legesekretær, ikke fysisk tungt, passer meg perfekt.
Brunost Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Skjønner det, men selv ville jeg holdt det for meg selv pga fordommer. Det er uansett opp til deg. Håper du får jobben med eller uten attførings"hjelp". For det er utrolig hardt å skaffe seg jobb etter man har gått på attføring., Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå