Gå til innhold

Holder dere middagselskaper???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert her..

Holder dere middagselskaper?

Hva serverer du ?

Hvordan foreløper kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vennegjengen til mannen møtes stort sett over middag hjemme oss en av oss. Så hvis det er det du kaller middagsselskap så ja det holder vi ganske ofte :o)

Forløpet er vel ca som følger:

- gjestene kommer¨

- masse vin

- middag inkl masse vin

- dessert med kaffe/irish og masse vin

- masse skravlings, latter, morro og vin

:o)

Så sinnsykt mye hyggeligere enn å gå på byen!

Skrevet

Jepp, elsker å invitere venner til middag.

Det varierer med hvem som kommer og hvor mange, men er veldig glad i å kokkelere og prøve nye ting. Det går mye i sjømat, generelt veldig glad i asiatisk mat (spes. thaimat) Alltid dessert og/eller kake®.

Hvordan kvelden forløper kommer litt an på hvem som kommer, om det er noe man kjenner veldig godt eller bare litt. Men bruker vel å sitte i sofaen og skravle etter maten, hører så å si alltid på musikk. Kan også ende opp med å spille TP for den del. Er det middagsselskap med unger, blir det gjerne et litt annet forløp;o)

Skrevet

Samme som Mom2Two. Liker å prøve litt forskjellige retter, gjerne en ny (gode venner, så gjør ikke noe om det ikke blir innertier). Veldig kjekt med slike kvelder, tror kanskje jeg skal invitere igjen snart! 3-4 par som møtes, og selv om planen kanskje er spill så ender det som regel med skravling og masse latter. Og vin.

Skrevet

Ja, men ikke formelle selskaper lenger. Vi serverer gjerne tapas, marokask mat, indisk eller skikkelig tradisjonell, norsk mat ala raspeball. De får noe å drikke når de kommer, og så sitter vi til bords i mange timer med småretter.

Sist jeg serverte en treretters hjemme, hadde vi:

Musserende.

Kamskjell med aprikos/sitrus saus. Hvitvin

Baconsurra steinbitfilet på rotfrukt terrin med mandelsaus, tror jeg. Lurer på om det var rødvin, fordi det er anbefalt til retten.

Sjokoladefondant med bringebær coli og friske bringebær.

Kaffi til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...