Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 at man kan få noen cm i åpning?? Ser at det er mange som har allerede fått åpning,men ikke født. Noe som visst er vanlig-har jeg hørt. Vet ikke om jeg har noen åpning selv,men er så spent på det. Kan jeg be gynekologen min sjekke det på neste kontroll?? Er 36 uker i dag og skal til gyn på tirsdag.
Abracadabra Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 jeg lurer litt jeg også - er andregangsgravid nå, men må innrømme at forrige gang så jeg ingenting til noen slimpropp, ante ikke noenting om jeg hadde noe åpning før jeg kom på klinikken, vannet gikk ikke før jeg hadde 7 cm åpning og da bare fordi legen tok det uten å mene det, hehe...så når folk snakker om slimpropper og åpninger osv så blir jeg litt nysgjerrig!
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2009 Litt som meg du da. Er også andregangs. Og forrige gang så jeg ingenting til slimproppen. Vannet gikk i god tid før første rie kom,men aner ikke om jeg hadde noen åpning fra før da. Håper noen her inne kan svare oss.
dårligfantasi Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Vet ikke hvordan det der er egentlig, men har jo hørt mange som aldri har sett noe til den.. men når jeg fødte sist så gikk den rett før riene begynte å bli veldig vonde.. da hadde jeg vel kanskje rundt 1-2 cm åpning.. nå går jeg rundt å føler på en eller annen merkelig måte at jeg har litt åpning, hehe.. men ikke sett noe til slimproppen.. selv om jeg har hatt litt mistanke til at den har begynt å gå litt pga en del slim.. den kan jo gå litt og litt, sånn at man ikke nødvendigvis tenker over det. men slimet kan vel være bare ekstra utflod også, og meget mulig jeg har null åpning spennende dette!
mamman til Jonathan + spire Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 I mitt forrige svangerskap gikk slimproppen 8 dager før han ble født å jeg har en venninne der den gikk under fødselen. Så tror ikke nødvendigvis den må gå før evt åpning og rier. Da slimproppen gikk så var det en del slimete utflod først før hele proppen gikk...det var ikke til å ta feil av at det var den så du vet om den er gått eller ikke. Den er så stor at jeg vil tro at alle merker når den går...var ihvertfall uungåelig å merke min;o)
mamman til Jonathan + spire Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Hadde foresten ingen åpning etter at den gikk...dro til sykehuset etter et døgn med uregelmessige rier og hadde da bare 1 cm åpning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå