Gå til innhold

er det greit å fly i 1.tri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er prøver og skal ut å reise i slutten av mnd og ikm er rundt den tiden, går d greit tro å fly så tidlig i svangerskapet, HVIS d skulle vise seg at d endelig klaffet for oss??

takk for svar :) ha en fin lørdagskveld :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg tror ikke det skal være noe problem! jeg har holdt meg på bakken de seks siste ukene av begge sv.sk., men tror det går helt fint å fly den første tiden, gjør det ikke det? mye av problemene forbundet med å fly har jo med økt blodvolum, økt væskenivå tung mage som klemmer av blodårer osv., og sånne ting kommer jo mer på slutten av et svangerskap.

god tur! og god lørdag til deg og, håper det klaffer for dere da ;-)

Skrevet

Såvidt meg bekjent er det ingen risiko forbundet med å fly i størstedelen av et svangerskap. Med mindre du er godt på vei og det er et risikosvangerskap da.

De fleste flyselskap tillater vel ikke at man flyr dersom man er mer enn 36 eller 37 uker på vei. Da skal man isåfall ha legeerklæring. Arrestér meg anyone, om jeg surrer fælt her ang dette.

Jeg fløy iallefall i 37. uke i forrige svangerskap, men dette var en kort flyreise på ca 45 min.

Jeg tror du kan fly temmelig trygt ja. Det er ikke så mye du ikke kan gjøre i et svangerskap, du kan leve tilnærmet normalt.

Skrevet

takk for svar, regner egentlig me at d går greit :) ja, håper d klaffer for oss snart, har prøvd en stund nå.

Lykke til videre i sv.skapet ditt :)

Skrevet

Hei!

Jeg leste alt jeg kom over rundt dette for noen mnd siden. Og man blir utsatt for noe som heter kosmisk stråling når man flyr. Derfor er det ikke anbefalt å ta lange, eller hyppige flyturer tidlig i graviditeten, siden det er da de fleste av babyens organer blir dannet. Når det er sagt så tror jeg ikke det er vanlig at gravide jenter som jobber på fly blir satt på bakken så tidlig. Men de har funnet at gravide flypersonell har noe flere aborter enn andre. Spesielt ikke anbefalt dersom man tidligere har hatt flere sa, eller vært plaget med spotting.

Generelt trygt å fly, jeg fløy selv 2 ganger i 1.trimester første gang jeg var gravid. 2 ganger 4 timer. Og alt gikk fint :-)

Skrevet

Venninnen min ble anbefalt av legen sin å ikke fly i 1 trimester.

Jeg fløy maaaange ganger i alle trimester, og ikke noe skjedde med meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...