ZamZam Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Nå er det riktignok veeeeldig lenge imellom hver gang jeg tar bussen og det er som regel i forbindelse med flyreiser.. Iallefall så er jeg faktisk såpass medmenskelig at hvis noen eldre damer/menn kommer inn på bussen så reiser jeg meg og evt fjerner barn slik at de skal få sitte.. HVER gang jeg gjør dette får jeg beskjed om de ikke er så gamle da så de har bare gått av å stå.. WHY???? En gang reiste jeg meg for en gravid dame og fikk beskjed om at hun verken var gammel eller syk så hun skulle iallefall ikke sitte.... WHY??? Jeg ser ikke så skrøplig ut tror jeg så det ser vel ikke ut som om jeg trenger plassen mer enn dem.. Jeg prøver jo så godt jeg kan å ivareta gamle normer, men det funker jo ikke. er det andre der som prøver å ivareta de samme normene som oss??? Andre som har erfaring fra dette???
Ksenia & Anjem Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Ja det er noen raringer. Bare fortsett å vær hyggelig. Noen folk er bare rare!
~sjiraff~ Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har reist meg for mange høygravide og alltid fått takknemmelige smil tilbake. Men hadde ikke behov for å sitte selv da jeg var høygravid, men sa det alltid med ett smil om noen var på vei til å reise seg.
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Ikke reis deg. Spør dem om de vil sitte. Det gjør jeg, så slipper jeg den der responsen som du får. Spør høflig når de er i ferd med å gå forbi "vil du sitte?" Enkelt og greit.
ZamZam Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2009 Har prøvd det også, men som regel så er de ikke så gammle eller så er de ikke så syke osv.. kanskje de aldri har kjørt flyplassbuss før for det går jo litt fort i de fleste svingene og det er alltid masse venting... Neste gang skal jeg insistere når "neida, jeg er da ikke så gammal"' Å jo da, jenta mi så gammal er du, sett deg ned nå ikke vær blyg. Jeg skal ikke si til noen at du er såååå gammal at du trenger å sitte på bussen.... " kanskje det blir bedre..
Espoir Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Eller bare si "men du er ihvertfall eldre enn meg, så da er det jeg som skal stå"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå