Gå til innhold

Barn som kjeder seg i 1. klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min som nettopp har startet i 1. klasse sier han kjeder seg litt i timene.

Han kunne ikke lese da han startet på skolen og kunne bare skrive navnet sitt.

1 uke etter de begynte med bokstaver og fikk leseboka hadde han lest seg gjennom hele boka. Jeg holdt på å bli sprø for han ville jo lese mer enn de hadde lært og han spurte meg hele tiden HVA står det der og der og der...

Nå 2 uker etter har han da lært seg alle bokstavene og har lest gjennom hele leseboka flere ganger.

Han gjør ikke annet enn å lese i den boka når han er inne. enten ligger han i senga og leser eller så sitter han i sofaen og leser.

Men i dag sier han at han kjeder seg på skolen.

Han har tydeligvis arvet mammaens iq fniiiis.... men seriøst hva kan man gjøre? Og burde man gjøre noe?

Han er tydelig veldig interessert i ting som skjer men er på ingen måte noe geni. Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen eller datteren min da...)

Det beste du som mor kan gjøre er å snakke med lærerne! Forklar de situasjonen også vil de sikkert legge til rette for sønnen din slik at han har utfordringer daglig og ikke vil kjede seg i timene. Mange ting de kan gjøre som de sikkert vil tenke på!

Det er jo viktig at de i begynnelsen får et godt forhold til skolen og du vet det er jo slik at de forventer at de skal lære masse nytt. Så lenge han er ivrig og syns det er gøy er det jo viktig å fortsette å oppmuntre og utfordre han slik at han ikke mister interessen og "kan alt"

Lykke til!

Skrevet

I tillegg til å snakke med læreren burde dere gå på biblioteket og låne en haug med bøker! Blir jo kjedelig å sitte med nesa i den samme boka uke etter uke... :-)

Skrevet

men var det kun e dag han sa det eller sier han det hver dag????

Om det bare var en dag så kan det jo hende at han syns de gjorde noe kjedelig den dagen...

Skrevet

Ja skal spørre han litt om dette dagene fremover.

Han sier han gleder seg til han kan snakke Engelsk fordi da kan han forstå hva de sier på Animal Planet.

Han er nemlig fast bestemt på å bli marinebiolog. Veldig opptatt av alt som skjer i havet. hehe.

Men skal låne bøker på biblioteket ja. Hadde tenkt å kjøpe noen bøker men hvorfor kjøpe når man kan låne. Tenkte ikke på det ...

Skrevet

Snakke med læreren pluss fylle på så lenge han har suget etter å lære i seg.

Han kommer sikkert til å lære seg engelsk raskt også, hvis han er så oppvakt og kunnskapstørst som han høres ut.'

Det fins forresten en del gode PC-spill til barn som også er veldig lærerike.

Jeg hadde ikke BARE lånt bøker, for barn liker jo ofte å lese bøker om igjen flere ganger, så det er alltid litt stas med et stort bibliotek. Han har kanskje småsøsken som kan arve også?

Skrevet

Ja han har småsøsken ja.

Men pc spill er jeg helt grønn på.

Er det sånn Nintendo DS?

Huff jeg suger på teknologigreier dessverre....

Skrevet

Nei, jeg tenkte på sånne cd'er som kan brukes på PC. "Lek og lær", "Josefine" osv.

Skrevet

Det finnes forresten mange fine pc spill på nettet! Hvis du googler etter barnespill eller abc så finner du nok noen lærerike og fine spill! Tror gyldendal har noe på nett bla

Det blir vi anbefalt fra skolen om å bruke som tillegslæring;)

Skrevet

Hvis dere har data med internett hjemme kan du gå inn på www.gyldendal.no/salaby Det er en genial side med masse pedagogiske oppgaver fra førskolen til 4.klasse. Denne siden blir mye brukt på skolen hvor jeg jobber :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...