Gå til innhold

Elgjakt vs baby og mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

and the winner is elgjakta, og både jeg og elgen har nok tapt.....

Hvordan kan man prioritere slik? Elgjakta er jo hvert år, og jeg går bare gravid for første gang i åttende måned en gang.

Og ja, han er over hunde mil unna, og blir i to uker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi kan slå fast en gang for alle at dersom du har valgt deg en elgjeger som samboer, så må du regne med at han er borte minst 2 uker hver høst uansett.

Uansett.

Skrevet

Dette syns ikke jeg er noe god prioritering. I åttende måned kan en jo faktisk rissikere å føde.... Håper du har noen som kan være back up om det skjer, så du har støtte med deg under fødselen. Da er det fars tap at han ikke prioriterer deg og babyen om det skjer. Jeg hadde ikke likt å gå her gravid og visst at far hadde ganske liten sjangs til å nå hjem dersom fødselen starter.

Skrevet

Ja, begynner å bli smertelig klar over det. Men hadde det bare vært elg som sto i hodet på han, så skulle jeg takla det bedre...Men det er jo alltid en ny jaktstarts-dato som står for tur....Egentlig er jeg bare mest misunnelig for at han elsker å holde på med noe, at det overgår alt annet...

Skrevet

Ja, han tar noen sjanser. og jeg har gitt han tydelig beskjed om hva jeg tenker og mener...Det er som svigerfar sa da han fikk vite det: Faen, for en dårlig planlegging, den kan jo komme midt i elgjakta"

Ja, har backup, men det er nok ikke bare barnefaren som taper om han ikke kan være her for meg....

• 2 uker senere...
Skrevet

Vel,sånn er det bare:-) elgjakten er hellig. Her i huset blir vår datters bursdagsfeiring flyttet til helgen etter pga dato. Men det er greit for min del,jeg elsker elgmiddag:-D

Om du er redd for å føde mens han er borte, så snakk med legen din.

Han kan undersøke deg, for å se om det er sjans for at du føder de neste 6 dagene.

(ps, de fleste 1 gangsfødende føder etter termindato,så du bør la han ha elgjakta si i år og;-))

Skrevet

....nja har nettopp funnet ut at det var ikke elgjakta som holdt han igjen i skogen....men hannes nye kjærlighet....som nå har flyttet inn i vårt gamle hus, med tre småbarn! og her sitter jeg, bitter og 12 dager til termin!

Måtte han brenne i helvete, og bli revet sunn av en forbanna elg-okse!

Skrevet

Enig med du i siste setningen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...