Gå til innhold

Dere som har mer enn to, hvor de to eldste er av samme kjønn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tredjemann samme kjønn som de to eldste??

Leste et sted at sjansen for dette er 70-80 % fordi noen heller til å produsere den ene kjønnet lettere enn det andre.

Har lyst å sjekke virkeligheten . ble litt fasinert av dette.

Selv har jeg bare to, og for sikkerhetsskyld en av hver, så jeg passer ikke inn på noen måte.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi to tette (13mnd mellom) jenter. De blir nå 6 og 7 år.

Minste på 17 mnd er gutt;)

Skrevet

3 jenter her. :o)

Av de jeg kjenner som har tre (eller fler) så er situasjonen slik:

2 par med 3 jenter

2 par med 3 gutter

1 par som fikk først 3 gutter, så 2 jenter

Ingen med to like først, så motsatt kjønn

Skrevet

Som nicket mitt tilsier: gutt, gutt, gutt, jente

Men det med 70-80% sjangse for å få samme kjønn som de to første er bare tull. De har forsket på det, og konkludert med at det ER en økt sjangse for å få samme kjønn, men at denne økningen bare er på ca 1,5%, så dvs at med 2 gutter fra før er det da ca 52,5% sjangse for gutt i stede 51% sjangse som det ellers ville vært.

Skrevet

Nå har jeg riktig nok bare et barn, men i søskenflokken min er vi 3 jenter og ingen gutter

Skrevet

Mine 2 eldste er gutter, og den tredje ei jente (uten noe aborter eller noe slikt imellom disse fødslene). Ja statistisk sett så er sjansen større for å få gutt som nr. 3 når man har 2 fra før. Det skjedde med min bror og kone :o)

Skrevet

To gutter og ei jente her også :-)

Skrevet

Vi har to barn, en gutt og en jente. Selv har jeg to søsken. Vi er 2 jenter først, så en gutt. Faren min kommer også fra en søskenflokk på 3, først han, så 2 jenter.

Kjenner en mann som er eldst av 3, han, en jente så en gutt. Han har selv 3 barn, en gutt, en jente, en gutt.

Ikke vet jeg;-) Ser ikke noe særlig mønster i grunn...

Skrevet

Her er rekkefølgen: gutt, gutt, gutt, jente, gutt, gutt, jente, gutt.

Skrevet

Jeg har to jenter med 22 mnd aldersforskjell og en gutt som ble født 17 år etter yngste jenta :-)

Skrevet

De to eldste er samme kjønn, mens tredjemann ble de andre kjønnet.

Skrevet

Vi har fire gutter, og etter andremann sa barnelgen på sykehuset at det var reduserte sjanser for at vi fikk en jente neste gang. Tror det var 70% sjanse, minst, for samme kjønn. Vi fikk toegga tvillingutter nå, og på barneklinikken kosa en turnuskandidat og far seg med å regne ut sjansene for at vi skulle få jente neste gang:)

Skrevet

Så langt:

16 eksepmler av 3 påfølgende av samme kjønn

7 eksempler på 2 av et så en av annet kjønn....

Skrevet

VI har tre jenter :)

På avdelingen til jentene våre har det vært 6 familier med tre jenter ;) Det er i løpet av de tre årene vi har vært der, hehe. Det er også en del familier med enten to jenter eller to gutter, hehe.

Skrevet

gutt,gutt,jente her! Fikk også beskjed om at det var 70-80 %sjanse for å få en gutt til siden vi hadde 2 fra før De andre jeg kjenner med 3 barn har kun av samme kjønn..

Skrevet

Nr.1 jente snart 10år

Nr.2 jente snart 9år

Nr.3 gutt 2år

Skrevet

Vi fikk to gutter først og så jente til slutt, men det er statistisk sett sånn at hvis man har to av samme kjønn, så blir tredje det samme kjønnet. I hvert fall hvis alle barna har samme far! ;) Men for oss så stemte jo ikke det! :)

Skrevet

Jeg har fire søsken og vi er jente-jente-gutt-jente-jente.

Mannen min har to søsken, alle tre er gutter.

Vi har fire barn sammen, først gutt-gutt og så jente-jente.

Skrevet

Vi har 3 jenter. Mannen min har 2 brødre : )

Skrevet

Jeg har to jenter på hhv. 3,5 og 11 mnd.. Om det blir fler her, går det fint med ei jente til, men pappaen i huset skulle nok hatt en liten fotballkamerat også :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...