Gå til innhold

i hvilken uke/dag starter 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går hel i surr i dette her, tenker bare uker nå. Men folk som spør lurer jo på hvilken mnd jeg er i...Hvis noen husker det, så slipper jeg å regne, hehe...

takk, takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Her har du hele lista :-)

Skrevet

så jeg som er 14+3 er i mnd 4 jeg da ikke sant?

Skrevet

Yup, 3 måneder bak deg og er i den 4. :-)

Skrevet

Takk Maren - og hurra, hehe...da er jeg jo godt ut i 6.mnd uten å helt være klar over det! Har bare tenkt litt vel lenge at jeg var i slutten av 5.mnd...

Skrevet

Jeg henger meg ikke opp i uker og dager når det gjelder å regne hele måneder. Jeg har termin den 11. januar og regner utifra det, slik at jeg sier jeg er 6 måneder på vei i morgen den 11. (når jeg da er 27+1).

Jeg vil være 7 mnd på vei den 11. nov, 8 mnd på vei den 11. des. og til termin den 11. januar. Like greit å regne slik, så trenger du ikke stresse med å forklare uker og dager til folk. ;-)

Skrevet

Jeg regner akkurat som deg 3.mann i vente! o

Så føler jeg det blir feil å si at jeg er seks mnd på vei når jeg ikke er fullgått seks mnd.

Skrevet

Jeg også; regner meg bakover fra termindato, like greit.

Og,Elis84, det ble aldri nevnt at man skulle si man var 6 mnd på vei før man var fullgåtte 6 mnd;-)Du blander kanskje med at man sier man er i sjette måned?;-)

Skrevet

hm... neste torsdag er jeg akkurat 20 uker, og det vil egentlig si 5 mnd.. Men ifølge listen er jeg da 22 uker + 2 dager?? huh? var på ordinær ul 1 oktober (torsdag) da fikk jm opp at jeg er akkurat 18 uker. ble litt forvirret nå..:P

Skrevet

20 uker kan uansett ikke være 5 mndr, det er jo mer enn 4 uker i en måned;-)

Skrevet

Potato - potata... Den oversikten er jo bare lagd for å gjøre det litt enklere. Selvfølgelig enkelt å bare ta datoen hver måned. Men man er jo ikke gravid i eksakt 9 måneder, min termin er ihvertfall ikke på dagen 9 måneder etter første dag i siste mens. Og det er forskjellig fra måned til måned hvor mange dager de har, så er jo bare for å gjøre det litt mer regelmessig eller noe da.

Er jo bare smak og behag, hvordan måte man liker å si det på. Og Hl spurte etter uker/dager. Etter oversikten er jeg 5 måneder på onsdag. Første dag i siste mens var 5 måneder siden i går, Teller jeg akkurat 9 måneder bakover fra termin har jeg 4 måneder igjen på lørdag, og er først 5 måneder på vei da. Det er jo uansett bare dager det er snakk om. Og jeg oppgir aldri så innmari eksakt til folk rundt meg uansett. Sier sånn ca 5 måneder på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...