Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Naar ammer dere, og pumper dere ellers? Jenta mi paa 3 mnd er naa begynnt aa nekte aa ta brystet paa dagtid. Paa kvelden og natten er det lettere, men ellers vil hun bare ha flaske. Saa det jeg lurer paa er om dere har mindre melk, og om man maa pumpe seg. Eller er det nok aa amme kveld og natt for ikke aa miste melka?
Frk Marge Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 gjør ikke dette, men har gjort - 2 ganger. fikk ikke nok melk og ingen av ungene klarte å dra ut så mye at det økte nok deverre. så etter iherdig innsats ved puppen og sure unger som ikke la på seg fordi de ikke fikk nok mat, så måtte vi ty til flaske og nan begge gangene. men: jeg pumpet meg stort sett annehver/tredjehver time selv om jeg ammet i tillegg - døgnet rundt. med første holdt jeg bare ut i 6 mnd, men da var jeg så sliten pga av mye som hadde skjedd, men med 2.mann pumpet jeg til han var 11 mnd. han fikk vel ca 50/50 MM/MME til han var rundt året (la litt i fryseren etterhvert også). det var en helvetes jobb og jeg er faktisk ganske stolt over at jeg klarte det, men føler det var verdet. jeg ammet ham til han var 5 mnd, da nektet han fullstendig å ta brystet mer. du vil nesten garantert miste melka ganske fort om du ikke tømmer det ofte. helst hver 3 time. pumping tømmer ikke brystet like godt som amming, så bare pumping gjør ofte at du sakte men sikkert mister melka etterhvert. Lykke til uansett hva du velger og orker å gjøre
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Okei, tusen takk for svar Maa si jeg er imponert over at du holdt ut pumpingen saa lenge Ja vi faar se hvordan det gaar. Men jeg tror det forste jeg skal gjore er aa invistere i en sjikkelig elektrisk pumpe! Den jeg har naa er en handpumpe, og jeg tror at det er den som gior at jeg mister motet! Skal naa prove aa faa ammet henne, saa faar vi se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå