Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Hei Pga problemer med samarbeid med bf kjøper jeg inn klær som gutten min skal ha når han er hos han. (onsd- mandag) Jeg har til nå kjøpt 6 hele sett med tøy i hver str som jeg har levert bf. Jeg fikk høre at det var mye, og at andre ikke leverte med et sett klær for hver dag... Hva gjør dere? Takk for svar! Klem
nickoline og supermann Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg pakker alltid alt for mye klær. Heller for mye enn for lite... Det er sønnen min som skal ha klærne på, og jeg vil at han skal være ren og pen når han er der også. Jeg får det skittent hjem, fordi jeg ønsker å vaske det selv....
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg pakket med klær i begynnelsen, men sa til BF at han burde holde henne med basisklær, ihvertfall. Bodyer og strømpebukser og sånn. Men nå har ho klær når ho er hos han... unntatt uteklær! Jeg mener ho bør ha regndress hos far også, og vinterdress. Er jeg vanskelig da? (For eksempel, blir det hull i regndressen hennes når ho er hos far, kjøper ikke han en ny en. Det vet jeg bare.) Dressene bør jo vaskes etter ei uke el to i barnehagen, mn det skjønner ikke BF...
Manhattan skyline Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Er det bare meg som har en normal, snill bf? Han har masse egne klær til gutten vår, og det er aldri noe stress med "dette er mitt" eller "du må skaffe dette", etc. Han er hos pappaen onsdag-mandag annenhver uke. Vi deler i tillegg på utgifter som er store, feks vinterdresser, vintersko, og andre ting som kjøpes inn sjelden, men som koster mye.
nickoline og supermann Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg får 500 kroner mer enn jeg skal ha i mnd samt at han betaler halvparten av fritidsaktiviteter. Jeg synes det er greit at jeg kjøper alle klær og pakker en bag når han skal til pappan sin. Jeg har hatt litt problemer med at han glemmer å levere ting igjen. Bla gummistøvler, regndresser osv. Sender også ofte med litt leker jeg. Han har noe der, men synes det er idiotisk at ungen skal ha dobbelt opp av alt... Får ikke igjen det heller alltid da, men men.... da har han noe å kose seg med der også.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg sender med en sekk med det han trenger. Heller litt mye enn litt lite. Alt sendes med hjem igjen, inkludert skittentøy. Synes vi har en helt grei ordning, han er der ikke oftere enn annenhver helg, og jeg synes ikke det er noe vits at det ligger tøy der som brukes så lite. Utetøy tar far med fra barnehagen fredag ettermiddag, og leverer igjen hos meg søndag, så tar jeg det til barnehagen igjen mandag. Ser ingen grunn til å ha egen vinterdress etc. hos far, barnet har en, og den følger barnet, liksom. Men dette blir kanskje annerledes når det er som i HIs tilfelle, at barnet er hos faren nesten halve tida...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Hei igjen jenter og takk for svar! Synd at slike bagateller skal bli et problem men jeg har ikke råd til at klær forsvinner hos bf annenhver uke; det blir veldig dyrt for meg. Yttertøy vintersko mm betaler jeg for og dette kan bf ta med fra barnehagen om han vil. Heldigvis har ikke dette forsvunnet. Er det vanlig at far kjøper klær? Hva er "reglene" for dette? Det er ikke for å være pirkete men har ikke råd til at dyre klær forsvinner..
Singelmamma og banden Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 Reglene er vel slik at den som mottar bidrag også skal holde barnet med klær, men dersom barnet er ganske mye hos SF vil det være naturlig at SF også har klær til barnet hos seg. Vi har det i grunn ganske enkelt der, de to barna mine som er på samvær, de har arvemuligheter hos far også, så de har komplett garderobe begge steder. Utedresser, sko etc sendes med, men jeg får alt tilbake også uten noe tull. Det er barnet som fryser mandag i bhg om dressen eller vinterskoa er igjen hos far.... Og det ønsker jo ingen av oss.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 12. oktober 2009 #9 Skrevet 12. oktober 2009 Her holder far seg med klær selv, eneste jeg sender med er yttertøy, sko og klærne gutten har på seg når han skal dit. Det fungerer best slik for oss.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg kjøper alt av klær, sko og utstyr. Men har nå bedt bf om å betale for nye vintersko pga at jeg ikke har bidrag og han har ikke bidratt med noe som helst siden vi gikk fra hverandre for 6 mnd siden. Jeg har forresten også sagt at nå når fjøssesongen begynner får han holde klær og sko selv. Jeg pakker med klær og utstyr til hele helga og får det skittent hjem. Det vil jeg selv. Barna er hos han fra fredag til søndag annen hver helg.
noLadyjustME Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg kjøper også alt av klær og annet utstyr til lillegutt. Når han skal på helgeovernatting sender jeg med klesskift, og ytterklær som han går i når han skal til pappa. I fjor kjøpte han egen vinterdress etter litt mas fra meg, rett og slett fordi han hadde bidratt med niks og ingenting, og ting aldri kom på plass. Så om det blir slik i år også vet jeg ikke, han er ikke heller en pratsom type for å si det sånn. Men jeg tror han har lært fra tidligere, og ting har begynt å komme mer på plass så vil jeg jo helst at minien har det beste av vinterklær og sko osv, så da er det greit jeg kan sende med det jeg selv vil bruke til han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå