Vilja<3 Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Skal bestille en genser til gutten på 3 år. Han er lang og ganske slank. Lurer på om jeg skal bestille str.98/104 eller 110/116. Noen som vet om de er små eller store i str?
Vilja<3 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2009 Da bør jeg vel gå for 110/116? Andre som har erfaringer med klærne?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Begge mine bruker mye Nøstebarn-klær (alle bodyer og strømpebukser +++), og jeg vet ikke om jeg vil si meg helt enig i at de er små i størrelsen. Min erfaring er at størrelsene "varer lenge", om man kan si det sånn. Med det så mener jeg at det går fint å kjøpe plagget litt stort (dvs 110/116 i ditt tilfelle), bare å brette opp ermene litt hvis det er nødvendig. Ikke ubehagelig selv om det er litt for stort. På samme måte gjør det heller ikke så mye om plagget er litt lite, for det strammer ikke på samme som bomull eller en del andre "ull-merker" gjør. Enormt behagelige klær!! Sverger til Nøstebarn, har ikke funnet noe annet merke som kan måle seg. Jepp...- I'm a fan:-)))
millie+2klumper Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Vil ikke si at de er små i størrelsen. Heller ikke direkte stor. Helt vanlig vil jeg tro? men ikke små!
Monajenten Skrevet 10. oktober 2009 #7 Skrevet 10. oktober 2009 Da jeg snakket med dama på Nøstebarn, sa hun til meg at de var små i str. Jeg kjøpte forøvrig en størrelse for stor til begge mine, og trøyene var greie men strømpisene var for lange.
Blåmandag¤ Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Det kommer vel an på hvilke plagg man mener. Min mellomste har stillongs og trøye i 104, mens en ullbukse/snekkerbukse i 98 ble altfor stort. En ull/silkebody jeg egentlig kjøpte til lillesøster på 7 mnd gikk til henne i stedet. Hehe. Hun har 86 og 92 i "vanlige" klær.
RockMyWorld Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Synes noe er veldig smått og noe veldig stort! Ullribbuksene er veldig store, bodyene nokså normale og kjolene kjempesmå! Det er i alle fall min erfaring!:-)
Vilja<3 Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2009 Takk for svar.Jeg har nå bestillt den i str.110/116. Høres kanskje litt stort ut når han er 3 år, men satser på det går fint. Han er ganske lang og når det er en genser er det vel bare å brette opp litt, kanskje det blir som en kjole, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå