Gå til innhold

Sykehuset Østfold..


<3Oktober-09&Juli-12<3

Anbefalte innlegg

noen som skal føde der i nærheten av 19. oktober? kanskje ikke bare bare å planlegge, meeen kan jo høre alikevel. ;P Jeg skal selv ha ks den 19, så med mindre tassen kommer før så blir jeg å finne på sykehuset fra den 19. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

B1 er barneavdelingen, så den har ingenting med kvinneklinikken å gjøre ;)

 

B2 er normalenheten, føde + barsel. Der legges det opp til en så normal fødsel om mulig, men man kan få medisinsk smertelindring hvis det er ønskelig.

 

B3 er spesialenheten. Til denne avdelingen kommer de som har kompliserte svangerskap, sykdommer, kroniske lidelser, tidligere kompliserte fødsler osv.. Avdelingen er hele tiden bemannet med leger, og de er utstyrt med avansert overvåkingsutstyr til den fødende. På B3 føder man på fødeavdeling, for deretter å bli flyttet til barselrom etter fødsel.

 

B7 er fødestuen. Her skal alt være så naturlig som det kan få blitt. Man har kun tilgang på naturlig smertelindring, man behandles kun av jordmødre og barnepleiere, og det legges opp til at det hele tiden skal være en harmonisk og rolig atmosfære på avdelingen.

Får å få føde der, må man ha hatt en ukomplisert svangerskap, og være generelt frisk. Går man mer enn 1 uker over terminen, får man heller ikke lov å føde ved denne avdelingen.

 

Ved uventede komplikasjoner, blir man naturligvis flyttet ned til enten B2 eller B3, og da får som oftest den jordmoren man har hatt ved B7 få følge med. Det samme om man finner ut at man ønsker mer smertelindring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin 31.okt,men håper veldig på at noe skjer før...

Noen som vet hvd reglene er når det gjelder besøk i Fredrikstad?

Vet det har vært noe strengere pga svineinfluensaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ha med seg én person inn på avdelingen under fødsel og barseltid. Ingen andre får adgang til avdelingen.

 

Men man kan ta med seg babyen ut fra avdelingen, og møte besøkende i gangen eller vestibylen.

 

Slik var statusen da jeg spurte i september iallefall, og iflg kommune-jordmoren min er det uforandret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...