Gå til innhold

AU! Steinharde pupper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert tette melkeganger.

Det løsner ikke med pupming og massasje, varm dusj, nesespray for amming eller ammete.

Det er vondt og jeg er redd babyen ikke skal få nok mat fordi melka "sitter fast".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det høres ut som utdrivingsrefleksen "lurer" deg. Det hjelper ikke å pumpe osv hvis du sitter anspent eller har så vondt at ikke utdrivingsrefleksen starter. Det er ikke så lett alltid å få til det på kommando, men du må prøve å slappe av så godt som du klarer. Sett deg godt tilbake, pust godt ut å tenk at du ska slappe av, og se for deg at du sitter i fred og ro, og at babyen får masse melk- Det bør være varmt og godt også. Når utdrivingsrefleksen starter når brystene er sprengt fra før kan det sprenge enda litt mer med det samme- da skal du bare konsentrere deg om å puste godt ut til melka kommer skikkelig. Ikke alle kjenner at utdrivingsrefleksen kommer har jeg hørt, men hvis du gjør det kjenner du prikking eller stikking, og sannsynligvis litt vond stikking nå som det er så sprengt fra før.

Hvis det ikke bedrer seg bør du ta kontakt med ammehjelp, eller lege så du får hjelp før det blir betennelse- beste kur mot det er også å amme og få tømt brystene, men det er vondt og slitsomt...

lykke til:-)

Skrevet

jeg kan også anbefale kostilskuddet lecithin... som forebyggende for tette melkeganger.... sånn når du har fått igang systemet ditt igjen!

JEg hadde brystbetennelse 3 ganger... begynte så med lecithin og hadde det ikke igjen! Denne gangen starter jeg før barnet er født!

Skrevet

Støtter lecitin!

Kjøp på apotek eller helsekost, start med 4000mg per dag, del utover i måltidene. Da løsner pluggene. Husk at man ikke bare kan slutte med dem, trapp ned 1000mg i uken, og pass på nye kuler (da trapper du opp litt igjen noen dager). Og føler du deg dårlig med feber så kom deg til legen!

Skrevet

Har kjøpt lecitin i dag av merket "Nature's sunshine", men det står ikke på boksen hvor mange mg en kapsel inneholder. Det står 3 stk for dagen på boksen, men ettersom jeg forstår skal man ha mye høyere dose når man bruker dem mot tilstoppa melkeganger. Har tatt 4 idag, men det er kanskje for lite?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...