Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Min mann gjennom 12 år har veldig mye uoppgjort innkassogjeld. Krav som har gått til namsmannen, krav som er på tur til å havne hos namsmannen, betalingsanmerkninger osv. Har akkurat sett gjennom en bunke med regninger han har åpnet nå, og der er det brev fra politiet (ang. gjeld), en haug med skattegjeld han skylder, både store og små innkassokrav fra både her og der. Og mange av sakene har eller ender opp med trekk i lønn. Han skylder også vår forrige leieboer flere mndr. med husleie. Han er også skyld i at jeg har fått anmerkning på meg. Jeg blir helt overveldet av dette, og får panikk, selv om vi har vært sammen i så mange år. Mye av dette har gått bak min rygg, selv om jeg har visst om noe av det. Og egentlig burde jeg vel gått fra han for lenge siden, men vi fikk tidlig barn sammen, og det har også vært psykisk sykdom i bildet. I tillegg er han veldig snill mot meg, og er en super far... Jeg vil jo ikke gå i fra han. Jeg elsker han og han er far til mine barn. Men, jeg får helt panikk med tanke på denne gjelda hans som det er null kontroll på. Innimellom får jeg bare lyst til å ta med meg ungene å dra, komme bort fra alt dette økonomiske rotet. Er det mulig å komme gjennom dette sammen? Hvordan skal jeg evt. takle det? Jeg har dager hvor jeg har angstfølelse hele dagen pga at jeg ikke vet hvordan dette skal gå og om det ordner seg noen gang... Han er i samtale med en som ordner med gjeldsordning, så jeg håper virkelig han får det. Men, klarer ikke tro på noe nå. Trenger litt råd midt oppe i panikken her...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Han skylder ikke vår forrige LEIEBOER husleie, men UTLEIER selvfølgelig. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Vil bare si at jeg føler med dg. Står midt oppi det samme selv. helt forferdelig. Har klippet alt av kort og tatt full styring alene over økonomien. Har nesten ikke penger. Alt går til å betale ned gammelt dritt. kan nesten aldri unne meg en tur på kafe m venninnene engang. Flaut rett og slett. Jeg velger å holde ut. men fortsetter han å gå bak min rygg da rømmer jeg. klem
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Stakkars dere, men er gjelden alvorlig nok og gammel nok så er det kansje mulig dere kan komme inn i en gjeldsordning, der dere må leve litt trangt i 5 år, men etter den tid kan begynne med blanke ark igjen. Slik at dere kan på sikt få lån til en bolig feks.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har selv vært i et slikt uføre og kommet meg ut av det. Begynte med at jeg ble sykemeldt fra jobben og så tullet ting på seg. Jeg hadde null kontroll på økonomien og utgiftene ble til slutt større enn inntekten. Endte opp med inkassosaker, namsmann, tvangstrekk, bil som ble hentet osv. Til slutt mannet jeg meg opp og tok kontakt med gjeldsordningen i kommunen (alle kommuner har slikt) og i samarbeid med dem og med NAV fikk jeg ryddet opp i mye. De hjalp meg å kontakte kreditorer, fikk avbetalingsordninger og sanert noe av gjelden. Det gjelder å ta tyren ved hornene og ta tak i problemet. Den dagen jeg gjorde det var første natta jeg sov godt på mange år. Det tok tid å rydde opp i alt og få gjort opp for meg, men jeg er glad jeg gjorde det. Dere vil komme dere gjennom det, men dere (mannen din) MÅ ta tak i det NÅ før det går alt, alt, for langt. Men det kan ryddes opp i. Det vet jeg. Ønsker dere masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Dere aner ikke hvor godt det er å høre om andre i samme situasjon. Føler meg helt alene om dette. Unner ikke andre å ha det slik, men jeg føler meg unormal når det er et sånt rot rundt meg. Er livredd for at andre skal få vite om det. Og veldig godt å høre, anonym over meg, at du har vært i samme båt og kommet deg ut av det. Det hjelper virkelig. Han er i kontakt med en som ordner med gjeld og slik i kommunen, og de skal se på om han kan få komme inn under gjeldsordning. Jeg håper virkelig det, for da blir det i allefall orden på alt rotet. Får ikke hjelpe om det blir trangt en stund, det skal vi klare. Han er nå frisk og ting går bra for han, så jeg håper det snur nå. Og at det blir orden på gjelda snart. For dette er ikke noe moro... Hi
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Hei, dette kunne jeg skrevet selv! Sånn er det hos oss også, mannen særlig og meg litt (har felles økonomi). Jeg aner ikke hvor mye han (vi?) skylder rundt omkring, han gjemmer, skjuler og lyver for meg. Jeg har innsett at han stikker hodet i sanden og at jeg er den som må ordne opp. Har kontaktet en privat gjeldsordner og er i dialog med dem. Jeg håper vi kommer gjennom dette! Jeg er så lei av postkasseangst, skumle brev, løgner og utallige krangler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå