Gå til innhold

Har mage hos småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg råd her!

Jenta på 13 mnd er kjempehard i magen!

Sendte gubben på butikken for å kjøpe druer, rosiner (ja, det skal hjelpe mot hard mage..) og babygrøt. Han husket ingen av delene, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Butikken er stengt, så det er for sent..

Vi har malt, men ikke snakk om at hun spiser det uten at det er blandet med grøt (som gubben glemte å kjøpe..), så hva gjør jeg??

Noen som har tips mot hard mage??:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da drar du på butikken en gang til og kjøer rosiner, druer, sviskepure.

Skrevet

Hvis du leser innlegget, så skrev jeg at butikker er stengt.....:P

Skrevet

Har du linfrø? Noen brn blir ganske løse i magen av det. Du kan jo kanskje lage havregrøt med linfrø, eller bake et brø med ganske mye linfrø? Svisker? Kan lage egen sviskemos. Ellers er kiwi også veldig fint mot hard mage, dersom du skulle ha det. Banan bør du jo unngå da ;-)

Ellers er det jo væske, væske og mer væske som kan hjelpe. Blande vann med litt eplejuice, kanskje? Bare for å få henne til å drikke litt mer?

Skrevet

Linfrø har jeg hørt skal virke ja, men det har vi selvfølgelig ikke..:/ Svisker brekker hun seg av - tro meg, jeg har prøvd...:/

Hmm.. Blande vann med juice går kanskje ja... Har ikke juice da selvfølgelig, men kan kanskje prøve med litt saft...

Takk for tips!;)

Skrevet

Vi lever i 2009. butikken er åpent til minst 1900.

Skrevet

Dersom hun drikker melk på flaske, kan du varme den litt og røre litt malt i:) Funker ikke helt med en gang da...

Skrevet

Kommer helt ann på hvor du bor det...

Skrevet

Har du prøvd fiber da? Havregrøt kan du jo lage, eller havrevelling. Har du frukt med mye c-vit kan hun få det. Eks en kiwi. Eller multe hvis du har dette i fryseren. frossen jordbær er også full av c-vit. Masse grønnne gr.saker kan du lage en mos av og gi til henne.

Skrevet

Ja, det må jo være et sted gud glemte ihvertfall!

Skrevet

Hehe... Ja, det kan virke sånn noen ganger...:P

Skrevet

Skrev innlegg med samme tema tidligere en dag. Min lillegutt på 17 mnd har vært hard i magen hele veien, og sliter skikkelig. Vi har prøvd det meste føler vi, og har brukt mye duphalac uten særlig effekt. Også måttet ty til microlax noen ganger. Så prøvde jeg svisker (som jeg jo burde ha prøvd mye tidligere, er jo allmennkunnskap) og det funker som fy 8og vi har prøvd ALT). Skjærer svisker i fire, han sier mmmmm og spiser, eller så gir jeg han pure fra glass, han elsker det også. Så endelig ser det ut som det løser seg for oss, bokstavlig talt. Sender med noen svisker i matboksen, og gir litt etter hvert måltid.

Skrevet

Det har vi også prøvd, men hun brekker seg så fort hun får smaken av sviskegrøten! Har ikke prøvd med hel svisker, men jeg vil tro at hun ikke liker det heller.. Hun spiste det da hun var liten baby,men ikke nå lengre..:P

Men da hun spiste det som baby fungerte det som bare rakker'n!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...