Gå til innhold

keisersnitt

¤ 4 røde nisser små ¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg litt om hvordan dette foregår?...

Stemmer det at man skjærer igjennom 7 lag med hud? Trodde vi bare hadde 3 jeg...

Og er det sant at det tar 3 timer å sy igjen? Redd jeg nå.. huff uff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei..

jeg vet ikke hvor mange lag de skjærer gjennom.. det tar ca 30 min å sy igjen etterpå, men så må du ligge på overvåkninga noen timer etter det igjen..

etter som jeg har skjønt kan du ha baby og mann med på overvåkninga hvis alt har gått greit og hvis ikke de er til hinder for noen andre som ligger der.. jeg skal mest sannsynlig ha planlagt keisersnitt denne gangen ( hadde hastekeisersnitt sist) syns det var veldig greit sist, men tror det blir enda greiere denne gangen.. ikke noe å grue seg for.. går nok så greit atte.. =)

lykke til..

Skrevet

Hmm...

Jeg hadde keisersnitt i Desember pga at baby satt fast..

Ikke fare for liv og helse, men var liksom bare på tide å få han ut etter x antall timer..:o)

Vet ikke hvor mange lag de kutter igjennom, men de skal jo ihvertfall gjennom huden og livmora, hva som er i mellom vet jeg dessverre ikke (har ikke satt meg så veldig inn i det for å være ærlig)

Hadde spinalbedøvelse så var lam fra livet og ned, men du kjenner fremdeles at de holder på med noe inni deg, hvis du skjønner..

Da babyen var ute fkk jeg se han og kose litt med han før de tok han med ned til pappan. Da de skulle sy meg sammen var jeg så trøtt etter en lang dag/natt med fødsel kjente jeg at jeg ville hvile øynene litt..

Hun brukte vel rundt 30 minutter på å sy meg sammen igjen. Hun gjorde en enormt god jobb med det, for nå etter snart 10 mnd kan du nesten ikke se arret. Det har blitt kjempe fint..

Dagene etter var litt slitsome, for man bærer jo litt preg av at man har hatt en operasjon. Så selv om jeg var av det heldige slaget og var rimelig oppegående dagen etter, så var det ubehagelig å være så øm og støl..

Har termin igjen i April og har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre enda, men heller vel mest mot å føde "på gamle måten".

Uansett; Lykke til! :o)

Skrevet

Vet ikke hvem som har skremt deg, men man skjærer i allefall gjennom huden, og den består av 3 lag (bl.a underhud og fettlag), men disse sitter sammen så den neste barrieren er bukhinnen, den skjærer de igjennom, da er de inne i magen din, så da er det "bare" å skjære igjennom livmoren. Det går på 5-10 min (fortere dersom det virkelig haster), og så tar de barnet ut. Så må de sy igjen, og det gjøres i flere lag slik at arret blir sterkt. Det tar 30 min til 1 time. De må nemlig gjøre grundig jobb med å blodstille og sånt før de syr hvert lag, slik at det ikke oppstår blødninger i etterkant. Dette kan jeg si fordi jeg har sett flere keisersnitt (jobber på opr) og har vært igjennom et keisersnitt selv. Det hele er nokså udramatisk, og de vil gjøre sitt beste for at du skal ha en fin fødselsopplevelse :-) Du ligger på overvåkningen en stund etterpå. Ofte lar de far og barnet få komme inn til deg dersom de ser du kan orke det.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...