Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Alle komenterer at jenta mi er så liten. Ja, jeg ser at hun er litt mindre enn de fleste på sin alder, men sååå liten er hun vel ikke? Veier 7,9 kg og er 72 cm lang (12 mnd). Hun er ellers kvikk og rask, begynte å gå rundt 10 mnd, sier en del ord og er helt på høyde med de på samme alder sånn sett. Hva er gjennomsnittet for den alderen og hvor store var/er deres?
Underveis --> Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Nå er Lillemann bare 6 mnd, men han er allerede større enn jenta di ;-) ... men gjør det noe da? Hun er jo tydeligvis en kvikk jente som ikke akkurat virker som en sinke. Noen er små, andre er store ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Neida, gjør ingenting, bare litt kjedelig at alle MÅ kommentere at hun er så liten hele tiden. HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 nei, synes ikke hun er veldig liten. Husker ikke høyden for min jente, men hun var iallefall 9 kg når hun var 1 år. Da var hun ganske "slank" i forhold til høyden. Jeg var litt bekymret, fordi hun var 8 kg når hun var 6 mnd- og la dermed bare på seg 1 kg fra hun var 6 mnd til hun var 12 mnd. Men hun var over gjennomsnittet aktiv og tidlig ute med krabbing osv. Men da var det altså ikke vekten i seg selv jeg var bekymret for, men vektoppgangen. Nå er hun tre år og har fulgt den kurven hun da falt ned på. Om det var aktivitetsnivået hennes eller om jeg ga hun vel mye feit morsmelk de første 6 mnd er ikke godt å si- mulig en kombinasjon. Tenk så forskjellige vi er som voksne- ikke så rart at man er forskjellig som baby også. Skjønner at det ikke er så kjekt at alle kommenterer at hun er så liten.. Om det er noe trøst så husker ikke folk hvordan sine egne unger egentlig var på den alderen- så for de som ikke har barn på akkurat samme alder blir det bare ukvalifisert synsing.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Datteren min er akkurat 8.5 kg og 74 cm, og jeg får også stadig høre at hune r så liten. Bruker jo også fortsatt klær i str 68, som er 4-6 mnd. Men på helsestasj sa de hun er helt som hun skal. Så jentene våre er vel kanskje under gjennomsnittet, men ikke unormale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå