Gå til innhold

Er venninnen min spiseforstyrret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen måneder spiser hun veldig lite for å gå ned i vekt, andre måneder spiser hun veldig masse å går opp i vekt igjen. Hun kaster ikke opp igjen maten. Men likevel lurer jeg på om hun har problemer med noe i forhold til mat. Hun liker ikke å spise mat sammen med andre enn nærmeste venner og familie.

Hun snakker hele tiden om hvor mye fett hun har. Hun har en BMI på 19.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantert, minner litt om meg selv faktisk..

Skrevet

Alle som er fokusert på matinntak, fett, kalorier og vekt til enhvert tid HAR en spiseforstyrrelse.

Skrevet

Hva skal jeg gjøre da? Når hun ikke innser det selv?

Det kan jo ikke være verken anoreksi eller bulimi, siden hun fortsatt er normalvektig, og ikke kaster opp maten. Men vekten hennes varierer veldig. De månedene hun spiser masse spiser hun godteri og alt hun kommer over, de andre månedene spiser hun seg ikke mett. Og ser på innholdet av kalorier osv. på alt i butikker..

HI

Skrevet

Det er uansett en sf. Det er så dumt å si at om man ikke passer inn i en av kategoriene så har man ikke et problem.. Men det er ikke veldig mye du kan gjøre. Hun er mest sannsynlig veldig klar over det selv, men du kan si at du ser hvordan det ligger an, og si at du er der for henne om hun vil prate eller trenger hjelp. Bare la henne vite hva du ser og at du vet.

Skrevet

Høres ut som bullimi. Man trenger ikke nødvendigvis å kaste opp for å ha den diagnosen. Sykdommen er karakterisert ved:

Spiseanfall hvor det inntas store mengder mat på kort tid.

Spisetrang, en uimotståelig trang til mat her og nå - en trang som vanskelig kan overvinnes.

Ønske om å slanke seg ved hjelp av slankekurer, faste, brekninger, vanndrivende medisin, mosjon og lignende.

Mange som går opp og ned i vekt mye..sulter seg for så å spise enrome mengder. Les mer her:

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/bulimi.php

Skrevet

Tusen takk for god informasjon!! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...