pandabjørn Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Tror nemmelig at min datter har fått vannkkopper over natta, hun har mange røde store/små flekker på magen, de klør ikke ennå.. hvordan så deres barn ut når de hadde vannkopper?
ApriIbaby Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Så ut som massevis av små kviser. Hvit vannblemmeaktig i midten og skikkelig rød ( ikke rosa) rundt
Sjefsmegga Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Startet som røde "prikker" først, faktisk trodde vi det var myggstikk siden det ikke var så mange, men over natten så dukka det jo opp flere, og de første utviklet seg til blemmer. Skaff hvitvask eller andre kløstillende liniment/ salver, pluss gi paracet når barnet skal sove. Verste kløen kommer skjeldent første dagen, særlig dag 2-4 var verst her.
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2009 ja det ser ut som hun har fått masse myggstikk nå har hun fått på lårene også det må være vannkopper, kan ikke være noe utslett heller tror jeg...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Høres ut som vannkopper. Her fikk de først en, så tre og plutselig over alt... Dag 4 var verst, så det er bare å være klar med hvitvask dersom det skulle bli ille. Eldste (2 år) fikk det ille med masse høy feber og myyye prikker, sov nesten ikke. Yngste (5 mnd da) fikk det mye lettere, bare bittelitt feber før prikkene kom og mindre prikker. Helt rolig om natten.
Mom2Two Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Gå til legen og få et mildt anthistamin for barn (f. eks phenamin), da unngår du kløe med påfølgende stygge (og varige) arr.
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2009 hvordan er det med barnehagen? kan linnea gå der til mandag? jeg skal ringe ledern i bhg å høre om det er flere som har hatt vannkopper... takk for opplysningen Mom2Two
Sjefsmegga Skrevet 10. oktober 2009 #8 Skrevet 10. oktober 2009 Barna skal holdes hjemme til det er skorpe på alle vannkoppene. Omtrent en ukes tid.
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Kan ikke gå i barnehagen før alle vannkoppene har tørket inn, nei.
pandabjørn Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2009 hufda så det kan ta opp til en uke jeg må være hjemme ja ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå