Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Her er situasjonen: Min nærmeste familie er ganske stor. Foreldrene mine har begge nye partnere og jeg har 3 søsken som alle er etablerte med familie. Fjernere familie har jeg svært lite kontakt med, tanter og onkler snakker jeg med maks en gang i året, og noen av dem er det evigheter siden jeg har truffet. Noen bor i samme nærområde, mne vi har likevel ingen jevn kontakt. Det samme gjelder , hvor jeg bare har jevnlig kontakt med et par-tre stk. Har jo null å si for meg om de er der når jeg skal gifte meg, og føler strengt tatt ikke for å bruke penger for å ha dem der. Vil mye heller prioritere venner, som jeg faktisk ønsker å ha rundt meg denne dagen. Hans nærmeste familie begrenser seg til hans mor, far bror og tre besteforeldre. Han har imidlertid en masse tanter, onkler og søskenbarn som vi har jevnlig kontakt med. Alle møter opp på bursdager til hverandre, samles til familiemiddager, stiller opp på dugnad o.l. og da virker det så rart å ikke invitere dem i bryllupet. Det jeg lurer på: Kan vi invitere hans tanter, onkler og søskenbarn og ikke mine? Eller er det frekt?
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Det er deres dag, og dere bestemmer helt selv hvem dere skal innvitere i bryllupet deres. Vi sitter i akkurat samme situasjon når det gjelder noen tante og onkler som vi overhode ikke har noen kontakt med, og vi har bestemt oss for at vi heller prioriterer venner som du også skriver. Samme med søskenbarn, Min samboer ønsker å innvitere en del søskenbarn fordi han har hatt god kontakt med de i oppveksten, men jeg derimot har overhode ingen kontakt med mine søskenbarn, så jeg ser overhode ingen grunn til å innvitere de i mitt bryllup. Som du sier så koster det jo faktisk en del.. Sånn har ihvertfall vi valgt å gjøre det, jeg syns ikke det er noe galt i det Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå