Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Vil en lege gi meg sykemelding fordi jeg ikke føler jeg er klar til å gå tilbake på jobb riktig enda etter en MA og utskrapning? På sykehuset ga de meg kun sykemelding for den dagen inngrepet var.. Jeg vet jeg bør komme meg tilbake til normale rutiner kjapt men jeg føler bare at jeg på ingen måte er klar.. jeg begynner å grine for hver minste lille ting og innser at jeg tar dette tyngre enn jeg trodde jeg skulle gjøre.. Har aldri fått sykemelding før så jeg vet ikke helt hva en lege ville tenke om jeg spurte om en sykemelding for et par dager pga dette... Noen med erfaring??
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg hadde MA denne uken og ble ikke sykemeldt av gynekologen da jeg fikk det bekreftet. Men da jeg var innom legen min pga andre ting og begynte å grine da hun spurte hvordan jeg hadde det, var hun kjapp med å foreslå sykemelding. Hun mente jeg trengte en timeout for å bearbeide dette... Har en stressende lederjobb, så terskelen for meg er høy for sykemelding (ingen, ikke engang sjefen min visste jeg var gravid). Jeg har dratt en hvit løgn om at jeg må på sykehuset og ta et inngrep og at det er en "damegreie". Sykemelding 14 dager, men jeg går på jobb når jeg er klar for det...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Det er nok vanlig med sykemelding noen dager iallefall. Jeg fikk sykemelding for 4 dager. Hadde utskraping tirsdag og var hjemme resten av uka. Var også rimelig ustabil og gråt for alt og ingenting noen dager. (Kunne jo ikke sitte i kundemøter slik.) Det går helt sikkert fint å be fastlegen din om sykemelding for noen dager slik at du kommer deg litt. KLEM
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg var sykemeldt en eller to uker etter begge MA'ene jeg har vært gjennom. Ble ikke sykemeldt på sykehuset, men av fastlegen. Den første gangen fikk jeg ikke sykemelding fra sykehuset fort den dagen...! Hadde kveldsvakt og den ekstremt uhyggelige, kvinnelige gynekologen mente jeg burde da gå på jobb likevel!!!!!!!!!!!!!!!!! Joda, det er jo det man bør gjøre etter en MA, samme dagen, gå på jobb, vær hyggelig og hjelpsom mot kunder og ikke grine foran dem og for all del, ikke blø ut hele butikken. Saba er tingen! Ringte fastlegen og var helt i oppløsning, han var sjokkert over behandlingen jeg hadde fått og sykemeldte meg pronto. Blir fremdeles sint når jeg tenker på det og nå er det 8 år siden.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Hadde en MA i slutten av uke 17 og måtte "føde" ut fosteret. Jeg fikk kun sykemelding i 3 dager tilsammen... Men da jeg dro til fastlegen min og forklarte situasjonen (kombinert med at jeg var forkjølet) så fikk jeg 2 ukers sykemelding.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Selvfølgelig kan du be fastlegen om sykemelding hvis det er det du trenger! Jeg, for min del, greide ikke gå hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå