Gå til innhold

Jeg har alltid hatt en drøm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... om å dra på frivillighetsarbeid i et annet land. Jeg har alltid hatt lyst til å bruke 1 mnd av mitt liv til å hjelpe andre som trenger det. På et barnehjem, skole e.l. Enten i Sør Amerika, Afrika eller Asia. Nå har jeg muligheten! Problemet er samvittigheten for min 3 årige sønn... Jeg kommer til å savne han sårt og inderlig! Han har det helt topp sammen med far mens jeg evnt er borte, og det er snakk om 1 mnd av hele hans liv. Likevel er det vanskelig å ta det endelige valget. Vi har det veldig bra økonomisk, og om jeg noen gang skal kunne gjøre det må det være i løpet av kommende halvår.... Hva tror dere? Det er jo drømmen min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det -ellers vil du nok angre! Er noe som heter at man angrer ikke på det man har gjort men det man ikke gjorde.

Ville også savnet barnet mitt men når det har det så bra med pappan så vet du jo at han har.

Skrevet

Det høres jo ut som noe du egentlig har mest lyst til å gjøre for din egen samvittighet, og for å kunne fortelle om det til andre for å være ærlig.

Hvis man virkelig har lyst til å gjøre frivillig arbeid for dem man skal jobbe for, så varer det gjerne litt mer enn èn måned.

Høres ut som du liker idèen om å være veldedig, men egentlig ikke vil det. Nå er jeg bare ærlig med deg.

Hilsen en som har jobbet flere år i ulike land.

Skrevet

Hei, HI her :)

Ærlighet varer lengst :)

Jeg kunne godt tenkt meg å være lengre! Men da må min lille familie bli med. Klarer ikke være borte fra dem så lenge... Og det vil ikke far i huset. Derfor begrenser lengden seg. Også ift jobb situasjonen min er lengre opphold vanskelig. Siden jeg ikke har hatt muligheten før, og denne ene mnd kanskje er min eneste mulighet, vil jeg gjerne gripe den :) Det er klart at om 20 år har jeg mulighet igjen med store barn osv, men jeg vet jo ikke en gang om jeg lever da...

Jeg gjør nok ikke dette for å fortelle det til andre...

Skrevet

Men du gjør det jo ikke for å hjelpe, men for din egen del. Det virker som det er noe du har lyst til å krysse av på lista.. Du har liksom ikke lyst til å utrette noe, men lyst til å ha gjort det i løpet av livet. Blir litt feil synes jeg.

Dessuten er det ganske ressurskrevende å få inn nye personer, og man vil jo helst at folk skal være mer enn én måned. Tror ikke det er så mange organisasjoner osv. som er interessert i å få inn nok en vestlig som er der på "realisere seg selv-ferd" for å lette på samvtittigheten. Ikke for å være frekk altså, men jeg tror du kan finne 1 milliard mennesker som kunne tenkt seg å gjøre akkurat det.

Man trenger mennesker med kompetanse på ulike felter (helse, ingeniører, biologer osv.). Ikke mennesker med hvilken-som-helst-vanlig-jobb som har lyst på tur.

Jeg synes heller du skal se til slike øko-ferier da.

Skrevet

Så teite dere er.. Spør i forskjellige organisasjoner hva som er deres behov. Ingen gjør dette for sin egen del! Jeg synes det står respekt av deg hi!

Skrevet

Stå på HI!

HVA SÅ om hu gjør det for sin egen del. I 1 mnd vil noen ha en ekstra "mann" der som hjelper og vil lære. Kanskje dette er noe hun kan dra nytte av senere i livet, og hjelper så godt hun kan hjemmenfra til hun evt. kan reise igjen?

Ikke døm folk nord og ned bare fordi DE TØR og ikke DU. Er ikke deres feil at du ikke har mot nok til å gjøre det samme...eller ikke har lyst å bruke tiden din på andre.

Skrevet

Poenget er vel at jeg har jobber med hjelpearbeid i mange ulike land i mange år, så jeg vet at det finnes mange som HI, men det er ikke slike folk man trenger. Man trenger mennesker som kan gi mer enn èn måned.

Det er ressurskrevende å ta i mot nye mennesker som kommer for å jobbe i slike organisasjoner i fattige land. 1 mnd er altfor kort tid til å gi opplæring, komme inn i systemet osv.

HI er ute etter en ØKO-ferie, og da bør hun heller se på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...