Gå til innhold

Mat til baby?Er veldig i tvil nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en jente på 4 mnd og en uke-og hun spiser veldig mye om natta nå-våkner 3 ganger hver natt,og hvis hun våkner ca kl 1 og jeg legger henne til puppen så sovner av og til jeg,så kan jeg våkne 3-4 av at hun spiser,fortsatt-eller igjen....blir stiv og støl og veldig trøtt-eier ikke energi om dagen må bare bite tennene sammen,siden jeg har to barn til også!den eldste er sterkt plaget av mat allergi,derfor er jeg redd for det også-men tenkte å holde ku-melk langt vekk!

tenkte jeg skulle vente med grøt til kvelds til hun var 6 mnd-men vet ikke om jeg orker!Hun er en stor jente,og bruker 6-9mnd i klær:)

Hva ville dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter.....noen som har en formening?

Skrevet

usj det høres slitsomt ut. Jeg hadde nok gitt henne grøt i tillegg jeg. Kanskje ett måltid på kvelden og et på dagen. Du kan jo høre med helsesøster også. Høres ihvertfall ut som en stor jente som trenger mye mat og energi.

Lykke til :)

Skrevet

ja,var det jeg også tenkte-tusen takk:)

Skrevet

Jeg tror du rett og slett må være beintøff med henne en natt eller tre. Hvis hun er godt i hold, trenger hun garantert ikke mat om natta. Jeg tror du bare må slutte å gi henne mat om natten. Gi henne heller vann de første nettene.

Jeg gav min sønn hver natt, flere ganger, i altfor mange mnd. Han var 10mnd da vi tok den strenge tonen, men burde gjort det før, for han var rund og god og trengte ikke mat om natta! Vi ventet så lenge fordi vi ville gjøre det mens mannen min hadde ferie. Jeg tok med meg den eldste og sov hos foreldrene mine. Tenkte at det kom til å gå litt lettere hvis det bare var mannen min som var hjemme, han luktet jo ikke melk! 1.natta skrek gutten i litt over en time. Mannen min gikk selvfølgelig inn til ham hele tiden og gav ham tytten. 2.natten skrek han bare et kvarter. Etter disse to nettene var han kurert og begynte å bare spise om dagene:)

Jeg tror at de små lærer seg uvaner med nattmat. De får kos og nærhet, men har jo som oss, best av å sove hele natten. Denne gangen kommer jeg til å være litt tøffere, i alle fall hvis lillegutt blir like rund som storebroren var:)

Så mitt råd er, ikke begynn med grøt enda, men prøv å slutte med nattmat. Hun vil fort forstå at maten får hun om dagen. Lykke til:)

Skrevet

Hun våkner i ett-tida og får pupp, og så igjen i 3-4-tida? Synes ikke det høres mye ut, hun er jo bare 4 måneder.

Dersom jenta di ikke viser tegn på å plages av melken din, så reagerer hun nok ikke på kumelk i kosten din. I alle fall ikke ennå. Vet ikke hvordan det er med arvelighet, dersom det er inne i bildet.

Spedbarn vokser i rykk og napp, så det er ikke så uvanlig at de kan være gode og runde i den alderen. Høres ut som hun nyter godt av melken din, jeg.

Og det er slett ikke sikkert at hun vil sove bedre dersom du innfører grøt, det er like mange barn som ikke gjør det som de som gjør det.

Høres ut som du sliter med søvnmangel i alle fall. Hjelper det å sitte og amme henne om natten? Dersom hun får godt med melk på kvelden, med mye av den fete ettermelken, så kan det kanskje hjelpe henne til å sove lengre før hun våkner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...