Sjarmi Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg fødte min lille gutt Lørdag 3 oktober. Hadde termin 20 oktober. Gikk med kynnere fra Torsdagen og de kom og gikk med 10 min mellomrom så 5 min så 15 min så 10 min igjen....osv....ikke regelmessige i det heletatt. De fortsatte på fredagen og hele natt til lørdag 3 okt. kl 8 på morningen klarte jeg verken stå, sitte eller ligge, men smertene var fortsatt ikke regel messige. Jeg ringte A-hus og de ba meg komme inn med en gang. Kom inn til A-hus kl 9.30. Hodet var festet ifølge jordmor og åpning på 3 cm. Det kom til å bli fødsel i 15 tiden. Jeg satt i badekar og det hjalp mye på veene. Da kl var 15 hadde vannet fortsatt ikke gått, men smertene ble enda sterkere. Hjerte rytmen til babyen økte litt for fort og Jodrmor fant ut at det var greit å ta vannet, men da vannet var tatt oppdaget de at det ikke var et hode de kjente, men to baller og en rumpe. Det ble fullt kaos med leger, jordmødre og barneleger inne hos oss! Legen ble kjempe oppgitt over at de ikke hadde oppdaget at det var sete fødsel. Ingen hadde estimert vekten på babyen og legen var redd den var for stor. Han ble lettet da han estimerte den til å veie rundt 3 kg. Det var forsent å snu babyen siden vannet var tatt og keisersnitt var også forsent. Så jeg fødte babyen med normalt uten epidural. Fikk drypp og lystgass. Rumpa kom ut greit etter at de hadde klippet meg opp (helt bak til endetarmen), men da hodet skulle ut så satt han fast. Legen vrikket og dro. Spente fast benet i senga og dro mens jeg preset for harde livet. Tilslutt måtte han bruke et slags "brekk jern" og tang. Da kom babyen. Han var hvit og grå og alle ble stille. Babyen gråt ikke.....de la han på magen min og jeg trodde jeg kunne kose med han....men da tok de han raskt fra meg og bort på bordet. De stakk en slange i halsen på han og pluttselig kom det klynking, men ingen gråt. Han levde og legen ble lettet. De la han på magen min mens jeg ble sydd i nesten 45 min tilsammen. Heldighvis var alt bra med den lille. Han veide 3410 g og 52 cm lang. Det var en utrolig tøff fødsel, men legene på A-hus var fantastiske!! Hadde mere vondt før og etter fødselen enn under. (utenom når hodet satt fast) Fikk enerom og samboeren min fikk sove der alle dagene. Kjempe flott sykehus og vi har fått en nyyydelig sønn!! Lykke til videre alle sammen!! Og husk å ta med dere Lambi do papir!! Mange ruller!! Det på sykehuset er helt forferdelig!! Hadde ikke klart meg uten Lambi:-)
Maramara Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Gratulerer så mye! Jeg skal også føde på ahus,termin om 7 uker...spennende å lese andres historier ang fødsel. Lykke til med den lille:O)
Gjest eelis+guttespire *fødeklar* Skrevet 10. oktober 2009 #3 Skrevet 10. oktober 2009 Å hjelp, så dramatisk det ble! Bra at alt endte godt, og gratulerer med gutten!! :-D Jeg tar ikke med Lambi dopapir, jeg tar med en vannflaske til å spyle med, og en hårføner til å tørke med, for dopapiret på sykehuset ER forferdelig!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. oktober 2009 #4 Skrevet 10. oktober 2009 Gratulerer!!! Det hørtes skikkelig dramatisk ut, bra det gikk fint til slutt! Du var kjempeflink!
barney Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Oj da - det hørtes utrolig tøft ut, skal si deg du var flink!!!!!!! Gratulerer så mye!
Tigerpote Skrevet 10. oktober 2009 #6 Skrevet 10. oktober 2009 Oi! Det hørtes dramatisk ut! Men veldig greit å få høre om så mange forskjellige fødsler - ingen er like. Fint at alt gikk bra til slutt. Gratulerer så mye!:0)
Sjarmi Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2009 Takk for det:-) Var litt dramatisk, men fødsel er virkelig ikke noe å grue seg til:-) Syntes det er vondere nå med alle stingene som gror og strammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå