Gå til innhold

Noen flere som holder ekstremt på kiloene under ammeperiode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo lest i alle Nylandebøkene bla at amming det skal få fart på vektnedgang etter fødsel. Ikke her i gården!

Nå har jeg ammet MASSE i snart 17 mnd og går ikke ned et gram. Spiser ikke spes mye, beveger meg hver eneste dag og før hadde jeg svært høy forbrenning.

Noen her som gikk ned i vekt etter ammeslutt? Gikk det av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet 11 kg i forbindelse med fødselen. De resterende 6 satt fast. først noen måneder etter ammeslutt(ungen var da 10 mnd ved ammeslutt), begynte de å forsvinne helt av seg selv;)

Jeg fullammet i 6 måneder, og delammet til ungen var 10 måneder:)

Skrevet

Nå har jeg nettopp sluttet å amme, jenta mi er 10 måneder og ville ikke ha mer pupp. I hele ammeperioden har jeg hatt forbrenning lik null, til stor forskjell fra i svangerskapet da det kunne virke som jeg hadde rimelig høy forbrenning. Kiloene har sittet dønn fast, til og med lagt på meg et par. Håper de kan forsvinne nå!

Skrevet

Jeg ammet masse og gikk ned 5-6 kilo og ble kjempetynn (for tynn).

Må nevne at dette var ufrivillig vektnedgang, synes ikke det var så morsomt å veie 50 kilo i en alder av 29 år.

Men tilbake til dette med hvis en ønsker vektnedgang når man ammer. Hvis jeg hadde ønsket dette hadde jeg gjort som ved andre slankekurer. Jeg hadde spist ofte, passelig mengde og sunt.

Kutt ut smør, fete oster, potetgull, kjeks, sjokolade og brus. Spis grovt brød og mager pålegg (skinke, kalkunpålegg, mager leverpostei, lettost o.l). Ha sunn og god middag; kylling, fisk o.l. Ikke spis mellom måltidene. Husk å kose deg litt ekstra i helgene, da blir det lettere å holde den nye livsstilen.

En annen ting jeg ville gjort var å passe på å gå 1-2 gode trilleturer med barnevognen hver dag.

Jeg har i perioder i livet også vært overvektig og da klart å gå ned i vekt ved hjelp av enkle livsstilsgrep og ved å bli bevisst på mine egne kalorifeller.

Lykke til!

Skrevet

Jeg gikk ikke ned et gram grunnet amming..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...