Gå til innhold

Hva om han virkelig ER sulten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter råd fra helsestasjon har vi nå bestemt oss for at jeg skal slutte med å gi lillegutt(6 mnd) pupp om natten. Han spiser grøt og pupp før legge tid(19.00), og siden han legger godt på seg så mener helsesøster at det er kun kosen som gjør at han våkner på natten..

Jeg har vært skikkelig motivert til å begynne med avvendingen, men nå som natten er her så vet jeg ikke riktig lenger.. :/ Får så vondt av han der han ligger å gråter. Selvom vi tar han opp og roer han ned ganske ofte, så gjør det så innmari vondt! Tenk om han ER sulen da?? :(

Noen som kan komme med noen trøstende ord? Eller noen som har noen meninger om dette? Gjør vi det riktlige? Huff, dette er ikke lett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet det er noen som gir vann når de skal venne av med puppe om natta.... prøve med det kanskje?

er nok puppekosen som er årsaken til skrikingen, de vet hva de vil ha de små;) hehe;) og det er lett å gi etter... men stå på.. gir du etter en gang da er det gjort... hva med å la han få en sutt om natten?

lykke til:)

Skrevet

Vet du,sønnen min på snart 10 mnd,virker enda ut som han er sulten på kvelden!!

Jeg gir han flaske med mme jeg.

De sier at jeg ikke skal gjøre det,men jeg har prøvd over ganske lang tid å bare gi han vann,og da gråter han såååå mye,men når han får melk,så sovner han,og sover til morning. Pleier å våkne en plass mellom kl 2 og 4.

Han spiser ikke så mye på dagen,så jeg føler det er helt okay å gi han mat på natta. Pupp får han ikke men mme.

Han er snart 10 mnd,og veier ca 8700 gram. Så han erikke store guutten. Håper han legger på seg snart...

Skrevet

Det er jo opp til deg da, det er ditt barn. :)

Jeg orker ikke ta noen kamp med min lille som snart er 8 måneder, hun har våknet om natten de siste ukene.

Jeg tar henne bare opp i sengen vår, og så sovner vi begge to etter at hun har spist litt.

Så får vi håpe at jeg ikke gjør henne en bjørnetjeneste. :P

Skrevet

ja, det hadde vært en idé om han tok flaske.. Men det gjør han desverre ikke. Smokk vil han heller ikke ha! :(

Ja, jeg regner nesten med at det er kosen han vil ha. Men jeg føler meg så slem som ikke gir han det! Skal virkelig prøve å ikke gi etter, men det er søren ikke lett dette her! Dette kommer til å bli en laaang natt!

Tusen takk! :)

Skrevet

Jeg ser jo at jeg ikke er alene om å ha en nattespiser.. Litt godt å høre det egentlig! :) Han spiser jo veldig godt om dagen også- både grøt og melk, så jeg vet at han får i seg nok.. Men så er det denne kosen som han har blitt så avhengig av da!

Kunne prøvd mme jeg også, men som sagt så tar han ikke flaske.. :( Vi får prøve å holde ut litt til! Krysser fingrene for at han sovner snart!

Skrevet

Det er litt opp og ned med matlysten til min lille, litt avhengig av formen. :)

Tar ingen kamp om nattesøvn med henne akkurat nå, men hadde hun vært helt frisk skulle jeg vurdert det.

Lykke til. :)

Skrevet

Har du prøvd di nye flaskene fra Mam, de har en litt flat tut, som skal være enklere og bedre. Fåes kjøpt på vanlig nærbutikk..

Vanskelig det der, men jeg tror ikke jeg hadde gått opp i flere timer for å absolutt avvenne?

Lykke til uansett :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Men vet dere hva? HAN SOVNET!! :D Vi klarte det(så langt i allefall)! Så da vet vi at det er mulig..

God natt alle sammen! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...