Gå til innhold

Ser noen syte innlegg om vektoppgang på Bim..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare le. Jeg er i min 28.uke og har lagt på meg 8 kg hittill.

 

Noe som føles utrolig bra.. Da jeg la på meg totalt 24,5 kg og hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. OG alt gikk av etter fødselen!

 

Vekt og svangerskap er veldig individuelt. Noen har kanskje mer å ta av, noen mindre, noen er små, noen er store, høye, lave, beinbygning.. ALT er forskjellig.

 

Men en ting er helt sikkert, vi skal legge på oss uansett i svangerskapet!

 

Så til dere som syter over at dere er ditt og datt langt på vei og har lagt på dere 2 kg.. Eller 15. Helt normalt! Ikke prøv å svett av dere kiloene og tell kalorier. Nok av tid til å tenke på det etter fødsel. Det viktige er at man er frisk og at babyen har det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ja helt enig! Det er altfor mange mødre som syter og klager over vektoppgang. Selv er jeg i uke 25 og har gått opp 8 kilo. Men det syns jeg er greit, for med første la jeg på meg ganske fort. La på meg totalt 22 kilo. Håper ikke det nå. Men de meste av kiloene kom på slutten pga vann i kroppen. Jeg tenker at vekta får man ta etter svangerskapet.Syns at vi skal nyte svangerskapet så lenge mor og barn har det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 og har lagt på meg 10 kg! Synes det kanskje er litt mye, men tenker som så at noen går fort opp også stabiliserer det seg litt kanskje? Ellers er jeg normal vektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig! Er i uke 25 og har lagt på meg 10 kilo. Er selvfølgelig ikke kjempefornøyd med dette, men jeg kjenner at det er det siste jeg bør tenke på nå. Godt å lese om damer som har en sunn tilnærmelse til temaet, og ikke er helt opphengt i vekt og figur når man skal bringe fram et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte innlegg???? Jeg er en av de som har lagt på meg for mye. I uke 22 hadde jeg lagt på meg 7 kg. Grunnen til at jeg er opptatt av dette er fordi min jordmor er det. Jeg fikk beskjed om at jeg må spise mindre karbohydrater. Det var annbefalt å legge på seg mellom 12 og 15kg og dette måtte jeg prøve å holde meg innenfor. Jeg er slank og hadde en bmi på 21 før jeg ble gravid. Hun syns også at sf målet var gått for mye opp. Fra 14cm i uke 16 til 22 i uke 22. Er litt vanskelig å ikke tenke på det nåe en får slike tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi - for ei mildt sagt uproffesjonell jordmor!!

Hadde du slitt med overvekt, og fortsatt raaast opp i vekt - slik att fedme kunne være en risiko for deg og barnet kunne jeg forstått din jordmor ta opp emnet. Men med en BIM på 21 i utgangspunktet og med din vektoppgang i svangerskapet er du så sunn og normal som det går ann å bli. Med BIM ned mot 20 er det sund å legge på seg mer en 15kg. Det er kroppen din som trenger litt ekstra.

Måtte bare skrive noe her - er jo skummelt at jordmødre sier slikt da. huff -jaja, kos deg videre md svangerskapet, tror nok ikke du kommer til å legge mye på deg - du er nok en av de mes normale som finnes:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

det syntes jeg var slemt sagt av jordmoren din!!! Uff, akkurat som om ikke en vordende mor har andre ting å tenke på...

 

Jeg er i uke 25, og har lagt på meg 12/13kg... gikk opp 27kg med første mann, og allerede da jeg kom hjem fra sykehuset var 14kg borte... resten rant av iløpet av kort tid... Jeg ammet ikke engang lengre enn 3 mnd, men likevel kom buksene på iløpet av få mnd.

 

Synes gravide har mer enn nok å tenke på i disse dager, om ikke vekten skal bli en kjempe bekymring itillegg... joda - er jo viktig å spise sunt, variert og alt det der, men en sjokolade i ny og ne har aldri tatt livet av noen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker på vei, og har bare lagt på meg 2,5 kg. De første månedene gikk jeg ned i vekt. Ble litt bekymra, men barnet tar jo den næringen det trenger. Jeg har ikke lagt på meg noe i meg selv. Tydelig at det er store individuelle forskjeller, også når det gjelder vekt. Regner med at jeg kommer til å gå mye mer opp i vekt, og ser på det som en absolutt bra ting å legge på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at man ikke skal fokusere så på den vekta, hadde det vært noe gale ene eller andre veien så hadde jo noen sagt noe på kontrollene. Noen legger på seg mye, andre lite, sånn er livet, gravid eller ikke! :)

Hars elv lagt på meg 6-7 kg, er i uke 30 nå. Husker jeg tenkte mye på det for ei stund siden, at jeg ikke hadde lagt på meg så mye, men så kom det, litt etter litt.

Er da glad om jeg ikke legger på meg 20 kg liksom, men samtidig hadde jeg ikke begynt å grine av det heller, det viktigste er at babyen kommer frisk og sunn så får man jogge av seg kiloene etterpå,

Man er ikke gravid såå mange ganger i livet, så jeg låner gjerne bort kroppen min ei stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...