Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Håret detter av i floker, huden er fet og kvisete og underlivet er tørrere enn Sahara. Slik var det da jeg ammet mitt eldste barn også Hvorfor er det slik da, eller er det bare meg som har det sånn?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Det er hormoner som gjør det, og det er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Du kan legge til at forbrenningen blir lik 0, i hvert fall hos meg. Hehe. Godt det egentlig er over, selv om det er litt vemodig også.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Var sånn for meg også, mista halve hårmanken min og underlivet var som sahara som du sier!!! Hormonene er jo ikke som normalt under amming, så det er jo heldigvis helt normale "bivirkninger" av amming! Kroppen jobber på spreng for å produsere mat nok til babyen og det går vel på bekostning av mors kropp det da regner jeg med, all uggenheten går jo til et bra formål da:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Hehe, så det er ikke bare meg altså Forbrenninga er på 0 hos meg også, slik var det ikke sist:( Heldigvis varer det ikke evig, men synd at ammingen som egentlig er så kos ødelegger hår, hud og sexliv:/ HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Det er heller hormonene etter svangerskapet som roter til kroppen din. Og det må vi bare tåle. Verdt det, når vi har knøttet i armene, og et livslangt forhold til et barn vi kan kalle vårt eget. Jeg har ammet mange barn, og kroppen min er helt fin nå, men det tar tid. Det er ikke gjort på en dag å komme seg etter en fødsel. Rom ble heller ikke bygd på en dag.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 forbrenning lik 0? slik var det ikke her. Takket være ammingen så raste jeg ned i vekt etter fødselen uten å gjøre en dritt for det... Er mye kalorier i melkeprodusering=)=) Ta østrogen stikkpiller om underlivet plager deg veldig. Og håravfallet skyldes gravidteten, og IKKE amming!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Man kan ikke ta østrogentilskudd om man ammer, så tørrheten i underlivet må man nok leve med til ammingen er over.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 syns at alt dette veier opp med å amme
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Synes hengepuppene jeg har fått etter amming er ganske triste greier. De ser virkelig ut som sånne nylonstrømper med en tung stein i...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Amming har ikke noe med håravfall å gjøre! De som gir mme mister også masse har, hvis det var noen trøst da;)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Jo man kan ta østrogen selvom man ammer. Jeg fikk utskrevet resept av min gynekolog. Det går ikke over i morsmelken, det virker lokalt i underlivet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 De fleste får vel økt forbrenning ved amming? Dette er til og med vitenskapelig bevist, og står derfor som et argument for å amme i flere faktabøker. Men dersom dere er mye inne, beveger dere kut og spiser mer, er det ikke så rart det føles som om forbrenningen er lik 0.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 beveger dere lite skulle det vel stå...:-/ An. 23: 51
Tigerpote Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 Så det er bare å brette opp armene og gyve løs på enda flere plager altså...:/
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Kan så være, men jeg beveger meg like mye/lite som før, spiste som en hest i svangerskapet og la nesten ikke på meg, og nå kan jeg ikke se mat uten at det legger seg her og der. Selv om det går i knekkebrød, salat og ellers rimelig sunn mat. Vi er ulike!
Mrs. Bouquet Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Amming har ingenting med hverken håravfall eller pupper som blir to tomme poser etterpå for den saks skyld. Det er pga. hormoner etter graviditeten. Man får det, eller er heldig å slippe unna, uavhengig om man ammer eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #18 Skrevet 9. oktober 2009 JA! håret mitt detter også av! godt det er "normalt" da... og huden min: æsj!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2009 #19 Skrevet 10. oktober 2009 For meg var det helt omvendt, gikk ned 19 kilo de to første månedene etter fødsel og kroppen var dermed som før. Mistet litt mer hår enn normalt, men hadde kortklipt frisyre så merket ikke så mye av det egentlig. Huden min var i grunn helt normal - det samme med underlivet. Hadde et fantastik sexliv mens jeg ammet.... Så jeg har bare positive erfaringer med amming - men det var selvsagt deilig å bli ferdig da poden ble ett år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå