Gjest Mammamoms Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg fikk diagnosen for 1 måneds tid siden, og ble satt på en hestekur av medisiner for å roe ned hormoner og blodtrykk. Jeg har fått diagnosen nå etter førstemann, og får altså behandling. Legen har frarådet meg å bli gravid mens jeg går på medisiner, Neo Mercazole. Men så lurer jeg da, når jeg etterhvert ikke går på disse medisinene, og kanskje blir gravid. Er det store sjanser for at jeg kan få samme problem igjen, eller hva?
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Hei! Jeg fikk også denne sykdommen etter førstemann. Måtte vente med å bli gravid på nytt til verdiene var normale. Nå har jeg fått nr to (måtte gå på medisiner 1,5 år før jeg "fikk lov" å bli gravid igjen). Legen sier det er 50% sjangs for å få sykdommen tilbake. Har foreløpig ingen tegn til sykdommen. Jenta mi er nå 3 mnd. Sist fikk jeg det når gutten min var 5 mnd. Hva med deg? Hvor lenge etter fødsel fikk du sykdommen? Har du sluttet å amme? Jeg sluttet å amme da jeg begynte på Neo Mercazole, men nå har jeg hørt at de likevel ikke nødvendigvis frårader amming når man bruker dette.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Sykdommen bryter forresten sjelden ut under svangerskap, så man risikerer sjelden å bli syk før etter fødsel. Men jeg tok prøver gjennom hele svangerskapet for sikkerhets skyld.
Gjest Mammamoms Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for svar:) Antagelig begynnte det 4 måneder etter fødselen, men jeg gikk ikke til legen før 8,5 måned etter fødsel. Jeg burde ha gått tidligere, for jeg var fullstendig tappa. Jeg er ikke så stor i utgangspunktet. 52 kilo før og rett etter graviditeten, men raste så ned til 43 kilo!!! Kreftene forsvant jo også, pluss pluss... Jeg fikk lov til å amme 2-3 ganger i døgnet, men gikk ned til 1 gang som jeg fortsatt holder på. Vi må ha den siste kosen før hun legges for natta. Hun er 10 mnd nå. Jeg startet med 6 tabeletter om dagen og er nå nede i 3.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg brukte seks tabletter hver dag i 1,5 år. Jeg var ekstremt hardt angrepet, så du slipper sikker å gå like lenge på medisiner som meg. Jeg gikk til lege etter en uke, da var jeg så syk at jeg ikke sov i det hele tatt og ikke greide å bære babyen. Kunne ikke dusje uten å brekke meg av anstrengelse. Men nå er jeg frisk:) Og er glad for at jeg har 3 år mellom barna mine. Ser nå at det er perfekt forskjell, selv om jeg som deg syntes de
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Lagret for tidlig... Selv om jeg som deg syntes det var surt at medisiner skulle styre vår familieplanlegging (så den andre tråden din).
Gjest Mammamoms Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Oj, da var du virkelig hardt rammet!! Verdiene mine har trukket seg veldig fort nedover, og er ikke langt fra normalen. Likevle virker det som jeg må gå på tabeletter i en god tid fremover for å holde det stabilt. Godt er det å høre at du nå har nummer 2, og at du er frisk å fin nå! Må det vare:)
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for det! Jeg gikk bare på medisiner til verdiene var noenlunde normale (helt i nedre måleområdet for TRAS). Da hadde jeg ikke tolmodighet til å vente lenger:) Ingen problemer i svangerskapet knyttet til dette, og håper og tror jeg ikke får sykdommen tilbake. Vil råde deg til å ikke lese så mye om sykdommen på nett. Dette er en sykdom som er forsket relativt lite på, og mye av informasjonen du finner stemmer ikke, og er bare egnet for å skape redsel:) God bedring til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå