Gå til innhold

Navn fra Twilight

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt hekta på twiligt og har bestemt meg for at hvis det blir en gutt skal han hete Edward og hvis det blir en jente skal hun hete Bella........Tror ikke sambo er helt enig i dette......hehe.

Men syns jo navnene er utrolig fine, selv om jeg har lest dem i en bok:) Egentlig har jeg alltid sagt at vi skal ha navn som begynner på B eller M pga det er våres forbokstaver, førstemann heter Magnus, så kan jo satse på at nesteman blir en jente....Bella....hehe.

Er det skikkelig teit å kalle babyen opp etter disse?....hmmm?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes jo bøkene er utrolig dårlig skrevet, så jeg er nok inhabil! Hehe.

Men så lenge du/dere liker navnene burde det ikke spille noen rolle hvor du har dem fra,

Skrevet

Hehe, dårlig skrevet? jeg har lest 1 og 2 på norsk. Den 3. og holder på med 4 nå på engelsk. Mye bedre på eng faktisk. Prøvd d?

Skrevet

Tja, jeg må nå ærlig innrømme at jeg hadde stusset litt dersom en 2009-2010 baby het Bella eller Edward, he he. Jeg synes det blir litt spesielt å kalle opp fra karakterer i en bok eller film, uansett hvor flotte navn det er! :-P Tenker tilbake til da jeg var liten og lekte med dukker og dukkene hadde navn fra Den lille havfruen og andre Disneyfilmer :-D

Bella er jo kort for Isabella, du kunne jo bruke det navnet?

Nå har jeg en jente i magen, men et av guttenavnene jeg tenkte på var Edmund. Og da ikke fordi det ligner på Edward, eller er nevnt i Twilight eller at en av karakterene i Narnia heter det samme. Bestefaren min het det og jeg er fan av oppkalling :-)

Men hvem vet, om 10-15 år er Twilight bare noe vi mimrer om når vi ser filmen eller boka i hylla. Navnet vokser med barnet så uansett hva du velger så vil man etter kort tid assosiere navnet med barnet og ikke med en film/bok. :-)

Skrevet

heihei... twilight geek her og ;) edvard synes jeg er fin men bella litt mindre... isabella hadde jo gått ann da....eller hva med alice.... esme... fine navn det og ;)

Skrevet

nei vent hva med renesmee ;)

Skrevet

Ja, jeg har faktisk lest alle fire bøkene på engelsk, tro det eller ei! Oj jeg mener fortsatt at de er dårlig skrevet :)

Skrevet

haha jeg skulle akkurat si at så lenge ingen hiver seg på renesmee så synes jeg alt er lov, hahaha! ;-)

både bella og edward er fine navn, og jeg tror dessverre twilight går fort i glemmeboken jeg, så du kan sikkert trygt bruke dem! jeg har lest alle jeg også, kjøpte alle fire i et flott sett fra amazon.com, og synes det var knakende god underholdning...men tror ikke de vil ha samme holdbarheten som feks anne rice sine bøker likevel. :) noen som har vurdert lestat hvis de får en gutt?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...