Gå til innhold

noen som vet hvordan man kan finne ut om ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på ett par ting;

er det ett sted man kan finne ut om en person har fått norsk statsborgerskap og eller har fått innvilget arbeids-og oppholdstillatelse???

nå er det så masse rart som sies i media.. og det skal visstnok være ganske vanskelig å få det.. og man får det i allefall ikke på dagen!!

har en venninne som ble gravid med en utenlandsk mann. de var ikke sammen da.. det bare skjedde.. men siden situasjonen ble som den ble så bestemte de seg for å gifte seg. for han hadde fått brev om at han måtte forlate landet. den dagen de gifter seg så får de også det endelige brevet om at han ikke får innvilget asylsøknaden sin. og han må reise innen en viss dato..

dette var jo veldig leit for dem, men det burde ikke komme som en bombe på dem heller..

han kommer ikke fra ett krigsherjet land! så han har ikke noe å frykte ved å reise hjem igjen (han reiser visstnok tilbake rett som det er...) har en familie med god økonomi der hjemme.

nå sier hun venninna mi at han har fått norsk statsborgerskap!!! MEN; hun sa det ikke før jeg spurte åssen det gikk med saken deres..

haddde det vært meg dette gjaldt hadde jeg skreket ut til alle jeg kjenner at yohoo!! nå er alt i orden!! nå kan vi puste rolig ut!!

men neida.. sa det bare i en bisetning når jeg spurte...

det er noe muffins her... først får han brev om at han må reise hjem.. så gifter de seg og samme dag får han nytt brev om at asylsøknaden er avvist og må reise hjem! og vips så er alt i orden!!!

noen som kan forklare for meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel snakke med venninda di om dette?

Skrevet

har ikke lyst å ta det opp mer med henne.. hun vil liksom ikke snakke om det..

for når jeg leser i aviser etc så er det stadig folk som må forlate landet. folk som har bodd her i kanskje 20år.. folk som har barn født og vokst opp her.. til og med barn blir jo sendt ut uten foreldrene sine.. folk som kommer fra krigsherjede land og som vil få det tøft der de kommer fra..

er jo bl.a en sak i media nå om en gutt som kom hit alene for 8år siden.. som har bodd i fosterfamilie og som allikevel ble sendt ut!! helt alene..

hvordan kunne disse her da klare løse det på 1-2-3??? vi snakker faktisk bare om ett par mnd....

Skrevet

Dersom de har en økonomi som tilsier at de er selvhjulpne får han opphold når han gifter seg med en norsk kvinne. (mener jeg)

Skrevet

Kanskje du bør respektere at hun ikke vil snakke om saken? Jobber du for politiets utlendings avdeling ? Nei, tenkte meg det. Pass dine egne saker.

Skrevet

nei de har ikke økonomi som gjør at hun kan forsørge han.. det var en av grunnene til at de heller ikke fikk familiegjenforening godkjent..

og du anonym 22:01 om du ikke har noe glupt svar på noe jeg spør om så la være å komme med dritt.

jeg har da vel full rett til å lure? synes faktisk synd på mange av de som ikke får bo her. derfor lurer jeg på hvordan det kan være så himla forskjell...

en annen ting; en arbeidsgiver har faktisk rett til å vite om vedkommende har papirene sine i orden... så det må jo gå ann å finne ut slikt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...