Gå til innhold

fødsel??


manga

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd...jeg er førstegangsfødene og har lest masse om hva man skal kjenne etter da fødselen er i gang. Men ingenting er som er råd og erfaring fra andre....

 

Siden tirsdag har jeg hatt MYE fødselssymptomer; sterke kynnere i nedre del av magen, menssmerter som kommer og går, kramper i lysken, mye slim (sorry detaljer) smerter i hofter og korsrygg. Kynnerne er veldig regelmessige ( ca hvert 5. min) de varer i 30 sek og slik holder det på enkelte ganger i timesvis.

 

Dere som har født før, er dette "forberedelser" eller bør jeg holde meg hjemme fermover? Noen som er kjent med dette? Jeg tør ikke kjøre bil lenger enn ned til sentrum, for det blir veldig vanskelig da dette setter i gang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger litt råd...jeg er førstegangsfødene og har lest masse om hva man skal kjenne etter da fødselen er i gang. Men ingenting er som er råd og erfaring fra andre....

 

Siden tirsdag har jeg hatt MYE fødselssymptomer; sterke kynnere i nedre del av magen, menssmerter som kommer og går, kramper i lysken, mye slim (sorry detaljer) smerter i hofter og korsrygg. Kynnerne er veldig regelmessige ( ca hvert 5. min) de varer i 30 sek og slik holder det på enkelte ganger i timesvis.

 

Dere som har født før, er dette "forberedelser" eller bør jeg holde meg hjemme fermover? Noen som er kjent med dette? Jeg tør ikke kjøre bil lenger enn ned til sentrum, for det blir veldig vanskelig da dette setter i gang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som for meg at det er forberedelse til fødsel = modning.

det jeg har erfart, pluss av hva andre har sagt er at jo mere slike kynnere/murring jo lettere går åpningsfasen når du først setter i gang.

får håpe dette gjelder deg også :)

 

det som er viktig er hvis du får vondt i magen og smerten ikke gir seg, det vil si at de ikke kommer som tak/kynnere. da ville jeg ringt føden med engang.

 

rier varer lengere enn kynnere og øker i intensitet. når det starter er det lett å tro det er kynnere men når de blir værre, så er du sikker. det er i hvertfall min erfaring.

 

du har termin i starten av nov? så det er ikke noe farlig om ungen kommer nå.

 

jeg har termin 2 nov. men tror ikke han kommer før tiden... selv om jeg håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiii nå ble jeg nervøs her :P Har også hatt akkuratt de samme symptomene i noen dager nå, men trodde bare det skulle være sånn i slutten av svangerskapet jeg :P Har jo trossalt bare 4 uker igjen.. Men tanken på at det kan være fødselssymptomer har ikke slått meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de sier det at når det begynenr så er man sikker. men føler meg alikevel usikker på ting, ikke så lett men regenr med jeg skjønner det da det setter i gang.

jeg har fortsatt de samme kynnerne og jammen er det vondt til tider, meb virker som det forverrres da jeg driver med mye...

 

ja jeg har termin 1. nov så gjør jo ingenting om han kommer, men han kan godt vente litt da..... (har ikke fått vogn og bilsete enda, de somler med leveransen ) Men håper selvfølgelig jeg slipper å gå over tiden... selv om mange førstagangsfødende gjør det....

 

Er det din første eller har du flere odavi?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...