Gå til innhold

Hvordan er deres babyer på 6-7 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille er forsåvidt grei og ha med å gjøre. Sover hele natten kun avbrutt av oftest en eller 2 matinger noe som er kjempebra og om dagen sover h#n gjerne 2-3 timer sammenhengende. Så sånn sett kunne det vel neppe blitt bedre.

Men det jeg synes er slitsomt er at når h#n er våken så virker h#n konstant misfornøyd føler jeg. Skal helst bli bært rundt, nytter ikke å sitte rolig engang. Virker trøtt igjen med engang og er dårlig til å spise. Får flaske nå og spiser gjerne ikke mer enn 50-60 ml hver 3-4 time.

Skjønner at så små ikke ligger mye for seg selv men det er litt slitsomt at jeg må bysse han hele tiden og selv da er han ofte sutrete. Om kvelden tar det laaang tid før vi får han til å sove...

Dette begynte for 2 uker siden før det var han kjemperolig. Kanskje derfor det føles ekstra slitsomt? ! Siden jeg trodde jeg hadde fått en kjemperolig baby..

Virker som h#n er forkjølet så jeg håper det bedrer seg om ikke så altfor lenge...Blir sliten når jeg har et barn i tillegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minien min er 8 uker nå, og sover mye. Han har akkurat begynt å sove gjennom nesten hele natta, legger han rundt 21 og så våkner han for å få mat rundt kl 05.Han er veldig grei å legge, ingen grining. Ligger og ser litt i speilet vi har hengt på senga, og sovner etter 10-15 min etter vi har gått ut av rommet.

Ellers på dagen spiser han ca hver 3-4 time. Han sover mye, og er ennå ikke inne i rutiner på dagsoving, men begynner å komme seg litt nå i og med han er våken litt mer på dagtid. Han er for det meste fornøyd, annet enn akkurat etter mating før han har fått rapet og gulpet. For gulpe gjør han. Og spiser fort og mye!

Vi prøver å trene på det med rygg og nakke når han er våken, men det liker han ikke. Legger jeg han på gymmatta piper han litt og så legger han seg til å sove. :-S

Han liker derimot godt å ligge på ryggen i lekegrinda og se på tingene vi har hengt opp i den.

Minien min var superforkjøla for et par uker siden, da var han litt mer sutrete, men jeg har ellers en veldig rolig og fornøyd baby. Det går lenge (gjerne flere dager) mellom hver gang han griner, han piper bare litt hvis han er misfornøyd.

Skrevet

Vil bare tipse å ta hn til kiropraktor/manuellterapeut for å utelukke låsninger i nakke/bekken etter fødsel. Det hjalp oss. Bra etter få behandlinger.

Skrevet

Enig med Snuppa er her:) Se forøvrig svaret mitt på skravle :o)

Skrevet

Takk for svar:)

Nå er h#n forkjølet så kanskje venter jeg til det har blitt bedre. Men tror jeg skal ta h#n med til kiropratkor el. lign..

Må jeg få henvisning da? Bør vel gå til noen som har erfaring med barn. Bor i Oslo.

Et eller annet plager h#n. Greit at så små trenger mye kontakt osv. Men å måtte gå med de hele tiden er vel litt drøyt.

Første barnet mitt var veldig nysgjerrig og trengte med kontakt, men da holdt det at h#n lå på brystet mitt og jeg kunne sitte rolig.

Blir bare mer og mer sikker på at jeg skal få undersøkt h#n.

Skrevet

Hvis babyen er forkjøla så er det viktig å dryppe saltvannsdråper i nesen så han får puste godt. Vanskelig spise når man er tett i nesen sin.

Når de er forkjøla så er det også lett at det utvikler seg til ørebetennelse. Ta han med til legen evt til helsestasjonen så de får kikket i ørene hans.

Om det er ørebetennelse så vil de helst bli bært og skriker når man prøver å legge dem ned. Prøv la babyen ligge med hevet hodeende og åpne nesen med saltvannsdråper og se om det hjelper barnet.

Skrevet

Man trenger ikke henvisning til kiropraktor, men det koster penger. Vi betalte 500,- første gangen og 300,- de neste gangene. Hadde fire behandlinger tilsammen. Man kan også gå til manuellterapeut som tilbyr mye av samme behandlingen dersom det skulle vise seg at det er låsninger i nakke/rygg. Det er visstnok gratis, trenger ikke henvisning. Gå inn på manuelterapi.no så finner du en i nærheten av deg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...