nr. tre er på vei:) Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg hadde akkurat begynt å tatt studiekompetansen som voksenopplæring da jeg fant ut at jeg hadde blitt gravid tidligere enn planlagt. Det jeg vurderer nå er om jeg skal slutte, er kval og uvel og har null energi, blir det på samme viset som de to forrige svangerskapene fortsetter dette en stund. Men hvis jeg slutter mister jeg retten til å ta det som voksenopplæring, og må betale for å kunne ta det. Hhar ikke snakket med noen om det enda for det er så få som vet at jeg er gravid enda. Noen med erfaring eller synspunkter??
Jente89 ♥ Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 jeg hadde nesten det samme problem med mitt første barn. jeg var 16 og gikk første året på vgs. jeg hadde da ikke peiling om hva jeg hadde rett til og ikke. så jeg sluttet skolen pga kvalme. hang over doskåla 24/7 å så da ikke noe poeng i å fullføre skolen . det jeg ikke visste da var at jeg mistet min sett til fødselspenger, for man får jo fødselspenger fra lånekassen om man er i studie. så hadde jeg visst det da så hadde jeg bare bett legen min om sykemelding, ut til termin, for da hadde jeg fremdeles mulighet til å få penger i permisjon. det du også kan gjøre er å søke om å gå året kanselert pga sykdom i svangerskapet. det gjorde jeg, å det var ikke noe problem, da ble skoleplassen min flyttet til jeg var ferdig med permisjon.
Prish Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Skolen gir permisjon ved gravivitet og fødsel. Jeg er gravid og går på voksenopplæring nå. Har termin i januar og skal fullføre første halvdel. Plassen beholder jeg til januar 2011 når permisjonen er ferdig.
nr. tre er på vei:) Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg jobber i tilegg så permisjon får jeg jo likevel, men har termin i begynnelsen av juni, å eksamen er jo i den tiden. Men jeg får jo utsatt eksamen til neste år , det er jo sikkert ikke noe problem. Vanskelig å bestemme seg for dette.
Prish Skrevet 10. oktober 2009 #5 Skrevet 10. oktober 2009 Jeg er også i full jobb, men rådgiver på skolen sier at du får beholde skoleplassen til neste år eller du kan ta eksamen senere dersom du blir gravid eller får barn i skoleåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå