Gå til innhold

fikk en fing i rompa av legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg fant ut at jeg var gravid gikk jeg til legen å han ville ta en gynekologisk undersøkelse. mens han holdt på der nede fikk jeg plutselig en fing i rompa å en i musa, han sa det var for å finne ut hvor langt på vei jeg var...har dere opplevd det samme? dette var for ca 4 år siden når jeg var 19.

nå når jeg var gravid på ny så sa jeg at jeg ikke ville ha den undersøkelsen så han tok bare en vanlig gravidtetstest på meg (tisseprøve)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig. De kan enten stikke to fingre opp i musa eller en i hvert hull (for å trykke oppover å kjenne på eggstokker og livmor) Det vanligste er to fingre i musa, men det kommer nok an på hva legen foretrekker (som i hvilken metode han eller hun syns det er enklest å kjenne livmor)

Skrevet

Vanlig å få en fing i rompa når en får gyn undersøkelse ja. Noen gjør det andre ikke. Jeg har hatt mange gyn undersøkelser i svangerskapene og etter (pga komplikasjoner) og ved flere anledninger og med ulike gynekologer har dette skjedd.

Skrevet

Hva? Har da ALDRI opplevd dette!!!!! Og har da virkelig både født mange barn, og hattmange gynekologiske undersøkelser!

Gjest Antarctica
Skrevet

Har 3 barn og tilsvarende mange undersøkelser, og jeg har opplevd dette ja. Tarmveggen er tynn og noen syns det er mye lettere å kjenne gjennom den veien. Men det er best hvis de er flinke til å si på forhånd hva de skal gjøre og hvorfor, så blir man ikke overraska når handa kommer.

Skrevet

Ikke opplevd det jeg heller, men vet det er vanlig.

Skrevet

uff og fysja da, au... komme med en fing slik når man ikke er forberedt på det... nei gud, jeg hadde nok reagert ja... selv om det er vanlig... kunne da sagt det til deg på forhånd.. er da ikke noe man forbinder med gynekologisk undersøkelse..

Skrevet

Ja, min gamle fastlege gjorde dette. Min nye gjør det heldigvis ikke. Syns ikke det var noe behagelig akkurat, om en kan bruke det ordet om en gyn. undersøkelse ;P

Skrevet

Ja,fikk det med mitt første barn for 19 år siden!!

Nå har jeg to barn til på 6 og 1,og legene hadde sluttet med gu i forbinelse med graviditeten. Phu,heldigvis.

Hvis noen leger gjør dette fremdeles,så er det på tide å BYTTE lege,nå skal ikke leger gjøre dette mer.

Skrevet

Vet du, da tror jeg seriøst at jeg hadde sparket ham i trynet. Bare stakk han fingeren inn uten forvarsel? Jeg har aldri opplevd noe sånt. Æsj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...