Gå til innhold

nå er jeg så redd!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg strekker på armen så blir mitt venstre bryst ujevnt på siden av brystvorten..synker inn litt liksom.. holder for tiden på å avslutte amming etter nesten 2 årmed mye amming.

merker at brystene har forandret seg men dette gjør meg dritredd..hva faen skal jeg gjøre om jeg har fått kreft? så mange spørsmål dukker opp i hodet..har kjent på brystene og merker ingen kuler el lignende..når jeg ser på brystene uten å strekke opp armen så ser de normale ut..

hva tror dere? ble deres bryst forandret etter lang amming?

jeg er så redd......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart de forandrer seg!!

Skrevet

Det er bare her inne at damene ikke merker at puppene blir helt forandret etter amming, i resten av verden har man akseptert det som et faktum. Ta deg en tur til legen om du er bekymret.

Skrevet

Trolig bare naturlig forandring som følge av svangerskap og amming, men uansett så skal man sjekke slike forandringer hos lege, for utelukke kreft, bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Har selv vært igjennom en trippelsjekk, var ingenting galt her, men det var godt å få det sjekket i aller tilfelle.

Skrevet

Det skal ikke være ujevnt og innsunket etter amming, nei. Men siden du fremdeles ammer litt, ville jeg nok si du ikke trenger være bekymret. Melkekjertlene kan jo være fylt opp ujevnt.. Men snakk med legen din likevel.

Jeg har ammet tilsammen flere år, og de er helt jevne og fine. Ujevnheter/kuler og innsunkne steder på et bryst skal alltid undersøkes.

Skrevet

jeg ammer 1-2 ganger per dag. jeg har hatt mye melk og det har tatt laaang tid å få ned produksjonen, har hatt mye spreng. merker om jeg har melk i puppen og kjenner spreng så blir det ikke ujevnt/innsunket..

syns at det er så fælt...blir kvalm av tanken..får nesten panikanfall av å tenke på kreft..jeg er ikke 30 år engang..

hi:(

Skrevet

Huff, kjære deg....skjønner godt denne panikkangst-følelsen...og får det nesten selv av tanken. Og vil absolutt ikke gjøre deg mer bekymret...vil bare komme med fakta. Og fakta er dessverre at et av symptomene på brystkreft er søkk i huden. Dette oppdages best ved å se seg i speilet med armene hevet over hodet. (http://www.lommelegen.no/321792/symptomer-paa-brystkreft)

MEN...det kan sikkert være 100 andre ting også....

Men dette må du få sjekket ut snarest synes jeg.

Huff, føler meg nesten litt slem som sikkert skremmer deg nå. Men du har sikkert lest litt om symptomer på nettet allerede uansett. Og man må ta det alvorlig. Men prøv å husk at det mest sannsynlig ikke er noe....og at i aller aller verste fall, så ender det i de aller fleste tilfeller bra uansett.

God klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...