Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Fikk du skatteoppgjøret nå? er det ikke den 21oktober? jeg vil og se mitt-- Leit å høre med baksmellen din=(
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Kom det som en "bombe"? Du fikk vel det foreløpige skatteoppgjøret tidlgere i år, var det ingenting som tydet på dette der=
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Har ei venninne som jobber i skatteetaten..hun sjekket for meg... Skikkelig surt...der røyk all moro fremover...men det er vel slik at en kan dele opp beløpet ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Selvstendig næringsdrivende..skatteoppgjør på høsten..Var klar over at jeg fikk baksmell,men ikke så myyye.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 fikk omtrent det samme som deg- men setter av pengene underveis, da.. Dyrt å drive enkeltpersonsforetak med overskudd!! Vet du når det ligger på nettet da? Det hender jo det ligger ute på altinn litt før det kommer i posten.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Det har du visst i flere måneder allerede. Fristen for innsending av ligningspapirene for selvstendig næringsdrivende var den 31. mai. Hvis du ikke visste skatteberegningen din når du leverte selvangivelsen din, så bør du skaffe deg en regnskapsfører asap eller legge ned firmaet ditt. Når du har så lite styring så bør du definitivt ikke ha eget firma.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Det er glade vanvidd å ha enkeltpersonforetak hvis du driver med overskudd. Stift et aksjeselskap! Bruker dere ikke rådgivere siden dere er så på bærtur?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Den svir denne svir mer, vi fikk 90 000kr i baksmell..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 ouch... Det skal gå an å dele opp beløpet. Broren min fikk "tilbud" om det på ligningen når han fikk baksmell på skatten... Aner ikke hva slags andre krav selvstendige næringsdrivere må gå etter med tanke på skatt. Men er ikke en revisor så altfor dyr, kan det jo være en grei investering. Man slipper iallefall den lille klumpen i magen som kanskje sier at det blir en negativ overraskelse når ligninga kommer, for ikke å snakke om en sur baksmell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå